شناسهٔ خبر: 145293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عمار حکیم در دیدار سفیر انگلیس: انتخابات پیش رو عراق را به مرحله ثبات منتقل می‌کند

عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان گفت: عراق با ثبات، پیشرفته و شکوفا این امکان را در اختیار دارد که نقش مثبت و مؤثری در حل مشکلات منطقه داشته باشد تا پل ارتباطی میان دولت‌های منطقه باشد و نه میدان نزاع و درگیری.

به گزارش «نماینده»، جاناتان ویلکس، سفیر انگلستان در عراق با "سید عمار حکیم" رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
حکیم در این دیدار با تأکید بر اینکه مشکلات منطقه تنها از طریق گفتمان قابل حل است، تصریح کرد: باید از بالا رفتن تنش‌ها که موجب افزایش مشکلات ملت‌ها و دولت‌های منطقه می‌شود، اجتناب کرد.

وی افزود: عراق با ثبات، پیشرفته و شکوفا این امکان را در اختیار دارد که نقش مثبت و مؤثری در حل چنین مشکلاتی داشته باشد تا پل ارتباطی میان دولت‌های منطقه باشد و نه میدان نزاع و درگیری.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان با بیان اینکه انتخابات پیش رو انتقالی و از اهمیت به سزایی برخوردار است، گفت: این انتخابات، عراق را از مرحله بی‌ثباتی به مرحله ثبات و ایجاد حکومت منتقل می‌کند.

در این دیدار همچنین تحولات اخیر اوضاع سیاسی_امنیتی عراق و منطقه و راه‌های تحکیم روابط دو جانبه میان عراق و انگلستان مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما