شناسهٔ خبر: 145288 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قرائت گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور جلسه این هفته مجلس

صندوق ذخیره فرهنگیان سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا زمانی که شاخص علمی در توزیع بودجه در کشور وجود ندارد، باید وزارتخانه‌ای همچون آموزش و پرورش، چانه‌زنی بهتر و تلاش بیشتری برای دریافت منابع و اعتبارات، برای حل مشکلات خود داشته باشد.

به گزارش «نماینده» سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واقعیت تلخ این است که در دولت‌های مختلف، توزیع اعتبارات بین استان‌ها و دستگاه‌های کشور، بر مبنای شاخص علمی و منطقی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: به دلیل وجود این مشکل لازم است مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مختلف در خصوص مشکلات استان و سازمان متبوع خود چانه‌زنی داشته باشند؛ هرچند باید توزیع اعتبار بر اساس شاخص علمی باشد اما زمانی که این شاخص‌ها وجود ندارند ناچاراً باید مسئولان برای گرفتن بودجه تلاش و اصطلاحاً چانه‌زنی کنند.

وی افزود: تا زمانی که شاخص علمی در توزیع بودجه وجود ندارد، باید وزارتخانه‌ای همچون آموزش و پرورش چانه‌زنی بهتر و تلاش بیشتری برای دریافت منابع و اعتبارات برای حل مشکلات خود داشته باشد.

میرزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش سال جدید را با انبوهی از بدهی‌ها آغاز کرده است؛ برخی از احکامی که باید فروردین ۹۶ صادر می‌شد، صادر نشده است و باید احکام جدید تا پایان فروردین‌ماه امسال صادر شود و در اختیار سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور قرار گیرد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان ارائه گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن مجلس گفت: ارائه این گزارش در دستور جلسه این هفته مجلس قرار گرفته است و امیدواریم این هفته این گزارش در مجلس قرائت شود.

نظر شما