شناسهٔ خبر: 145281 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

اصلاح طلبان می خواهند بلاتکلیفی یک ساله شهر را بر گردن نظام بیاندازند

ایمانی ​کارشناس مسائل سیاس گفت: مطمئنا اصلاح طلبان می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند با علم به بیماری و ضعف و عدم کارآمدی استعفای شهردار به پای دیگران نوشته شود.

به گزارش «نماینده»، ناصر ایمانی کارشناس سیاسی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به استراتژی دائمی اصلاح طلبان در فرار رو به جلو گفت: بنده بارها براین موضوع تاکید کرده ام که یکی از استراتژی های همیشگی اصلاح طلبان که در برهه های خطیر به خوبی از آن جهت فرار رو به جلو وانحراف افکار عمومی استفاده می کنند ماندن در قدرت بدون پرداخت هزینه های آن است. اصلاح طلبان در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح نشان داده اند هر جا و هر موضوعی که به ضررشان باشد گردن نگرفته و با فرار از آن تمایل دارند تا با مقصر تراشی خود را عاری از گناه یا مسوولیت نشان دهند.

وی با تاکید بر شعاری بودن شفافیت از دیدگاه اصلاح طلبان خاطر نشان شد: نظام، عوامل مخفی لابی های قدرت و دست های پنهان همیشه نهادها و حوزه هایی بوده اند که اصلاح طلبان آنها را فدا و قربانی فرار خود و دست کشیدن از مسوولیت و حق به جانب بودن خود نشان داده اند. هر چند اصلاح طلبان در همایش ها و برنامه ها قائل به شفافیت بوده و بر ایجاد شفافیت تاکید می کنند اما در عمل نشان داده اند شفافیت فقط  شعار است و در برهه هایی همانند مساله امروز شهرداری تهران شفافیت درخصوص ماجرای استعفای آقای دکتر نجفی معنا وضرورتی ندارد!

وی با تاکید براینکه اگر شهردار تهران مایل به گفتن حقیقت نیست این موضوع برعهده رئیس شورای شهر است افزود: بنده یک بار دیگر براین موضوع تاکید می کنم که خود آقایان اصلاح طلب ها قائل به شفافیت موضوع و چرایی شفافیت شهردار تهران را با مردم به صورت مستقیم و بدون از هر گونه ابهام و سیاسی کاری درمیان بگذارند؛ اگر آقای نجفی به عنوان شهردار تهران تمایلی به افشای واقعیت استعفای خود ندارد بی شک این وظیفه برگردن رئیس شورای شهر آقای محسن هاشمی می افتد که ایشان دراین باره اطلاع رسانی وشفافیت سازی داشته باشند که دلایل استعفای آقای نجفی چیست؟

ایمانی درباره اتهام زنی به نظام توسط اصلاح طلبان اظهار داشت: اصلاح طلبان درصدد هستند تا فضای ذهنی جامعه را به سمتی هدایت کنند که گویا آقای نجفی مجبور به استعفا وکناره گیری از مسوولیت خود در شهرداری تهران شده است، یعنی افکار عمومی را همانند سالهای گذشته به این سمت هدایت می کنند که برخی دست های پشت پرده مانع از انجام کار مدیریت شهر شده اند، در حالی که این موضوع از سوی شهردار یا رئیس شورای شهر و مسوولین امر باید به خوبی روشن شود که چه کسی اقای نجفی را مجبور به نوشتن استعفا کرده است؟ اگر واقعا دست های پشت پرده ای مانع انجام کار وخدمات رسانی دکتر نجفی به شهر وشهروندان هستند ما از اصلاح طلبان می خواهیم که با صراحت به افشای آن بپردازند که کدام نهاد وافراد مانع انجام کار شهردار شده اند! در غیراین صورت به بیان موضوع اصلی بپردازند چرا که نمی توانند بیش از این موضوع استعفای آقای نجفی را در ابهام نگاه داشته و هزینه آن را به گردن دیگران بیاندازند.

وی درباره بلاتکلیفی شهر و از آب گل آلود ماهی گرفتن اصلاح طلبان گفت: مطمئنا اصلاح طلبان می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند با علم به بیماری و ضعف و عدم کارآمدی استعفای شهردار به پای دیگران نوشته شود و آنها هزینه های بی تفاوتی در قبال شهر و بلاتکلیفی یک ساله شهر را بر گردن نظام بیاندازند تا خود یک بار دیگر از مهلکه ی دست ساز خود سر به سلامت ببرند!

ایمانی خاطر نشان شد: مهمترین دستاورد اصلاح طلبان از فرافکنی و مسوول خطاب کردن دیگران؛ هزینه ندادن در مدیریت های ضعیفشان است. آنها تلاش می کنند تا کلمه " نگذاشتند" را در ذهن مردم جا بیاندازند که عده ای نخواستند ونگذاشتند که ما کار کنیم! بنابراین به دلیل اینکه دوست دارند کلمه " نگذاشتند " در ذهن مردم باقی بماند به صورت مستقیم هم تمایل ندارند که دلیل اصلی استعفای شهردار را با مردم درمیان بگذارند تا به مردم القا کنند که مراکز قدرت مانع کار شهردار تهران شده اند.

وی در پایان از اصلاح طلبان با زبان خودشان خواست: بنده با زبان اصلاح طلبان سخن می گویم؛ مگر اصلاح طلبان قائل به این موضوع نیستند که شهردار تهران عملکرد خوبی داشته و  در ۶ ماه گذشته آقای نجفی شهردار شایسته وکارآمدی بود؛ بر فرض تایید این موضوع آیا نباید آنها با علم به اینکه مدیریت دکتر نجفی مطلوب بوده به بیان دلایل و چرایی استعفای شهرداری بپردازند که مفید وکارآمد بوده است؟ اگرواقعا مساله بیماری اقای نجفی است انتظار می رود رسما آن را اعلام کنند و اگر دلایل دیگری از جمله نهاده و لابی ها در این موضوع هستند باز هم باید به صراحت آنها را به مردم اطلاع دهند نه اینکه با مبهم نگاه داشتن یک موضوع مشخص به فکر فرار خود وتحمیل هزینه به نظام باشند.

نظر شما