شناسهٔ خبر: 145238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

موشک‌های کره شمالی به زودی به انگلیس می‌رسد

کره شمالی کمیته منتخب دفاعی انگلیس درباره قدرت موشک‌های بالستیک کره شمالی و احتمال حمله موشکی پیونگ‌یانگ به لندن هشدار داد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان پارلمان انگلیس در گزارشی هشدار دادند، کره شمالی ۶ تا ۱۸ ماه دیگر به موشک‌های بالستیکی دست پیدا می‌کند که قادرند این کشور را هدف قرار دهند. این موشک‌ها به صورت بالقوه قادر هستند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند و طبق گزارش کمیته منتخب دفاعی، انگلیس از توانایی دفاعی محدودی برای مقابله با این موشک‌ها برخوردار است.

در این گزارش آمده است: «دلایل منطقی برای اثبات این فرضیه که کره شمالی هم‌اکنون می‌تواند موشک‌های بالستیکی بسازد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و با آن انگلیس را هدف قرار دهد، وجود دارد.»

کمیته منتخب دفاعی انگلیس در گزارش خود نوشت: «در هر صورت، اگر کره شمالی به همین منوال به توسعه برنامه‌های تسلیحاتی خود ادامه دهد، طی ۶ تا ۱۸ ماه آینده قطعا قادر خواهد بود این کار (حمله با موشک هسته‌ای) را انجام دهد.»

این گزارش افزود: «با این وجود اگر کره شمالی بخواهد به انگلیس حمله کند، انگلیس توانایی محدودی در سیستم دفاع موشکی دارد.»

طبق این گزارش، وزیر دفاع انگلیس، این کشور را به عنوان هدف کره شمالی در نظر نمی‌گیرد، زیرا «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، انگلیس را تهدیدی برای خود نمی داند.

دولت انگلیس در حال سرمایه‌گذاری روی استفاده از سیستم‌های دفاعی ضد موشکی و رادارهای جدید برای شناسایی موشک‌های بالستیک است.

کمیته منتخب دفاعی انگلیس هشدار داد احتمال حمله سایبری از سوی کره شمالی بیشتر از حمله موشکی، انگلیس را تهدید می‌کند.

«جولیان لویز»، رئیس کمیته مذکور گفت تهدیدات کره شمالی به عنوان خطری جدید و جدی برای انگلیس مطرح شده است.

نظر شما