شناسهٔ خبر: 145220 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کام مردم با طرح تحول سلامت شیرین شد

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: بهره بردار اصلی خدمات طرح تحول سلامت، عموم مردم و بویژه اقشار محروم بودند و از نظر مردم، خدمات این طرح بدون هیچ کم و کاستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش «نماینده»، سید حسن هاشمی، اظهار داشت: امروز ثابت شده که طرح تحول سلامت برای مردم بود نه برای پزشک؛ چراکه پزشکانی که در دورترین نقاط کشور خدمت می کنند ۱۴ ماه است که نتوانسته اند حق و حقوق خود را به طور کامل دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی منتقدان، پویایی طرح تحول سلامت برای مردم هیچ تغییری نکرده، اما زحمتش برای همکاران ما شامل پرستاران و پزشکان و کارکنان نظام سلامت در حوزه بهداشت، درمان و آموزش افزایش قابل توجهی یافته است. این گروه ها به شدت تحت فشار قرار دارند و بخشی از آنها که همه نگاه شان به مردم است این تلخی را به خاطر لبخند و شیرین کامی مردم تحمل می کنند آن بخشی هم که پزشکی را بالاخره منبع درآمدی حرفه می دانند معترض هستند و من هم به آنها حق می دهم.

هاشمی تاکید کرد: حضور ما در وزارت بهداشت یقیناً به طمع قدرت نبوده بلکه برای ایجاد تغییری بوده که ثمره آن، دستگیری از مستمندان، نیازمندان و افراد کم بضاعت بوده و تا زمانی که به این هدف آسیب نرسیده باشد، هستیم و تا زمانی که ما هستیم اجازه نمی دهیم اصول اولیه ای که مربوط به طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است، از بین برود، مردم مطمئن باشند هزینه های آنها افزایشی نخواهد داشت.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من و همکارانم، دانش، تجربه و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا طرح تحول سلامت را با مدیریت بهتر و خطاهای کمتر ادامه دهیم و این مهم، در صدر برنامه‌های ما قرار خواهد داشت؛ البته ادامه این مسیر، همکاری همه مردم، جامعه پزشکی و پرستاری و همراهی شرکای طرح را طلب می کند تا بتوانیم با حداکثر صرفه جویی، طرح تحول سلامت را با قوت، همچنان که در دولت یازدهم آغاز شد، ادامه دهیم؛ میزان رضایت هموطنان مان از بزرگترین برنامه اجتماعی دولت را حفظ کنیم و در سطح بین المللی، جمهوری اسلامی ایران بتواند به جایگاه شایسته خود در عرصه سلامت دست یابد.

هاشمی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت دو گام مهم برداشته ایم که البته هنوز کامل نیست؛ یکی افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و دیگری کاهش هزینه های درمان از جیب مردم. فکر نمی کنم هیچ انسان منصفی با این دو کار مخالف باشد. حالا ممکن است در شیوه اجرا اشکالاتی وجود داشته باشد که باید اصلاح شود؛ یا ممکن است افراد، تخلفات و ناکارآمدی هایی داشته باشند که آنها هم باید اصلاح شود وگرنه هیچ کسی نیست که بگوید مردم نباید به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند و یا بگوید مردم باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

نظر شما