شناسهٔ خبر: 145218 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

آیت‌الله نوری‌همدانی: "رکود" در جامعه حاکم است

نوری همدانی/431 مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه در جامعه رکود حاکم است که باید حل شود، گفت:‌ اگر مدیریت صحیح باشد دیگر رانت‌خواری و قاچاق نخواهیم داشت.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شعار «حمایت از تولید کالای ایرانی»  اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که در ایران امکانات بسیار است اما برای بهره‌مندی از این امکانات، مدیریت صحیح نیازمندیم تا از این امکانات به نحو صحیح بهره‌برداری کنیم. نعمت فراوان است اما باید مدیریت صحیح شود تا کار و ارزانی در کشور به‌وجود آید، همچنین باید تولید به‌وجود آید تا معیشت مردم درست شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: چند سال است می‌بینیم که تورم را پایین آوردیم اما در جامعه رکود حاکم است که باید حل شود، اگر مدیریت صحیح باشد دیگر رانت‌خواری و قاچاق نخواهیم داشت، مملکت همان‌طور که نیازمند امنیت است به اقتصاد پویا نیز نیازمند است چراکه دشمن در کمین بوده و به دنبال ناکارآمدی نظام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به دسیسه‌افکنی‌های دشمنان علیه نظام گفت: ما باید همت داشته و بیدار و هوشیار باشیم، مردم به‌طورکلی مخاطب رهبری معظم انقلاب هستند مردم باید سعی کنند از تولید داخلی حمایت کنند و هر چه می‌خرند از تولیدات داخلی بخرند از طرف دیگر تسهیلات به کسانی که به دنبال تولید داخلی هستند داده شود، برخی می‌گویند که تولیدات قابل‌رقابت با مشابه خارجی نیست، باید بر کیفیت کالاها افزوده شود تا تولیدات داخلی در رقابت با کالاهای خارجی باشد.

وی بیان کرد: دادن کود شیمیایی زیاد به میوه‌جات، کیفیت اجناس را پایین می‌آورد که باید موردتوجه قرار گیرد، مردم باید مطالبه‌گر باشند و از مدیریت کشور بخواهند که جنس داخلی به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با کالای خارجی داشته باشد. این نظام باید به‌گونه‌ای باشد که مردم ایران آن‌قدر از لحاظ قدرت مالی عزیز باشند که محتاج به کسی نباشند، انسان به هرکس محتاج باشد اسیر اوست، البته نظام عزت پیدا کرده و مستقل از بیگانگان است و با قوت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

نظر شما