شناسهٔ خبر: 145185 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سردار افشار: نیازمند نظارت قوی بر تشکلات مردمی برای مقابله با نفوذ هستیم

سردار افشار رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه گفت: نفوذی ها در واقع جاده صاف کن و زمینه ساز اجرای اهداف دشمنان هستند که باید با این جریان با سبک خاص خود برخورد شود.

به گزارش «نماینده»، سردار علیرضا افشار رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیرامون راهکارهای مقابله با پروژه نفوذ و تلاش دشمنان برای آسیب رساندن به کشور از طریق عوامل نفوذی اظهار داشت: بحث درباره نفوذ بسیار مفصل و گسترده است زیرا نفوذ تنها مسئله جاسوس که در مراکز تصمیم ساز نفوذ کرده و عاملی برای پیگیری اهداف بیگانگان باشد نیست.

وی افزود: متاسفانه یک جریان نفوذ دیگری وجود دارد که آنها مزدور نیستند اما نگرش و فکر آنها مطابق خواست دشمنان است، مثل لیبرال ها و تکنوکرات ها، کسانی که با دین و آموزه های دینی بیگانه هستند و به سبک غربی فکر می کنند. آنها در واقع جاده صاف کن و زمینه ساز اجرای اهداف دشمنان هستند که باید با این جریان با سبک خاص خود برخورد شود.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه گروه سوم نفوذی ها را با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، افرادی که دچار اشتباه محاسباتی می شوند دانست و گفت: این افراد درک درستی از شرایط ندارند و کاری می کنند که خلاف مصلحت کشور و به نفع دشمنان انقلاب اسلامی است. این افراد خودی هستند و شاید ولایتی هم باشند اما دقت در افکار و کردار خود ندارند و با اعمالشان به کشور آسیب فراوان می رسانند.

سردار افشار با اشاره به موضوع جاسوسی عده ای در قالب فعالیت های محیط زیستی اظهار داشت: موسسات مردم نهاد و تشکلات مردمی همواره مورد توجه دشمن برای نفوذ بوده است. دشمن می خواهد با نفوذ در تشکل های مردمی مانند حوزه محیط زیست، اهداف خود را دنبال نماید.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با هزینه های بسیار سعی در نفوذ و جذب افرادی را دارند که در تشکل های مردمی فعالیت می کنند تا به وسیله آنها زمینه اجرای اهدافشان را بوجود آورد.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نفوذ دشمنان در تشکل های مردمی باید یک حمایت و نظارت قوی تری بر این موسسات داشته باشیم. بسیج که یک حرکت و تشکل مردمی است می تواند ان جی اوها  و تشکلات مردمی را تحت حمایت و نظارت خود قرار دهد زیرا شبکه های مردمی در پیگیری اهداف و تحقق امور بسیار موثر و راهگشا هستند. پس باید با نظارت دقیق تر از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده شده که مسائل و مشکلات با حضور و مشارکت مردم در صحنه به خوبی قابل حل است و باید زمینه حضور مردم در عرصه های مختلف را در غالب تشکل ها و موسسات مردم نهاد فراهم کرد البته در کشور ما این گونه موسسات وجود دارد و در آموزه های دینی ما نیز بر حضور مردم برای اداره امور کشور تاکید شده است.

سردار افشار گفت: به نظر من بسیج و دستگاهها و نهادهای مسئول باید با حمایت از تشکل های مردمی آنها را در مسیر انقلاب قرار دهند تا از برکات آنها برخوردار شوند و از نفوذ و سوءاستفاده دشمنان از این تشکل ها جلوگیری شود.

نظر شما