شناسهٔ خبر: 145173 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برنامه‌های استانداری تهران برای حمایت از کالای ایرانی

مقیمی/* استاندار تهران از تمهیدات استانداری جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان و تحقق شعار سال خیلی جدی‌تر از قبل خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسین مقیمی با  اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری به بیان برنامه‌های مجموعه استانداری تهران برای تحقق این شعار پرداخت و اظهار کرد:‌استانداری به عنوان نهاد هماهنگ  کننده دستگاه‌های اجرای تلاش خواهد کرد دستگاه‌های دولتی استان را در  جهت حمایت  و کمک به بخش خصوصی و تولید  کنندگان تشویق نماید.

وی در اولویت  قرار دادن اقدامات لازم برای کاهش قمیت تمام شده محصولات توسط تولید کنندگان وهمچنین تقاضا از  دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها را از جمله اقدامات استانداری تهران در سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که برای تحقق شعار سال باید در  دستور کار استانداری تهران قرار گیرد، افزایش کیفیت کالاها وهمچنین افزایش نظارت  بر این موضوع توسط دستگاه‌های مسئول است. جلوگیری از ورود کالای قاچاق به  بازار نیز از دیگر اقدامات لازم برای حمایت از  تولید داخل  و کالای ایرانی است.

استاندار تهران با تاکید بر اهمیت  وجود زمانبندی درارائه مجوزهای لازم برای بخش خصوصی درجهت تقویت و حمایت از تولید داخلی گفت: تشکیل میز و پنجره‌ای واحد برای موضوع ارائه مجوزها به بخش خصوصی را امری ضروری می دانیم که در سال ۹۷ آن را عملیاتی خواهیم کرد، در همین زمینه از سیستم بانکی نیز خواهیم  خواست بر اساس یک زمان بندی مدون تسهیلات حمایتی از  تولید کنندگان  را ارائه  دهد.

مقیمی تصریح کرد: در روزهای ابتدای سال از مدیر کل مبارزه  با قاچاق کالای استان تهران خواستم جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان و درجهت تحقق شعار سال خیلی جدی‌تر از قبل دراین  زمینه  فعالیت کند.

وی در ادامه مهمترین دستاورد سیاسی استانداری در سال گذشته را برگزاری انتخابهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا عنوان و اظهار کرد: در سال ۹۶ انتخابات مهمی درکشور و به تبع در استان تهران برگزار شد  که مردم به  خوبی از آنها استقبال کردند و می توان برگزاری و مشارکت گسترده مردم دراین امر مهم  را مهمترین دستاورد سیاسی مجموعه استانداری تهران عنوان کرد

 استاندار تهران با بیان اینکه سال گذشته بیش  از ۵ میلیون ۷۴۰ هزار از مردم  تهران در انتخابات‌ها مشارکت داشتند افزود: توجه به فعالیت‌های سیاسی در سطح استان از دیگر دستاوردهای سیاسی مهم استانداری تهران در سال ۹۶ محسوب می شود. در این سال تقریبا همه گرده‌همایی  ‌ها و سخنرانی‌ها که احزاب درخواست کرده بودند انجام شد و امیدواریم که در سال جاری این روند ادامه پیدا کند.

مقیمی همچنین درباره طرح تعیین محلی مناسب برای برگزاری اعتراضات قانونی اظهار کرد: دراین زمینه مکاتباتی انجام شده اما هنوز تاییدات لازم برای مکانی مناسب دراین زمینه اخذ نشده است.

نظر شما