شناسهٔ خبر: 145170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اردوغان: برای مداخله نظامی فرامرزی از کسی اجازه نمی‌گیریم

اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه با تهدید به عملیات نظامی در شمال عراق، اظهار داشت که کشورش برای عملیات نظامی فرامرزی نیازی به اجازه دیگران ندارد.

به گزارش «نماینده»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته در هشداری تهدیدآمیز به دولت بغداد درخصوص سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در شمال عراق، گفت: «اگر توان آن را دارید که با آنها تعامل کنید پس این کار را انجام دهیم، در غیر این‌صورت به سنجار خواهیم آمد و با آنها به روش دیگری برخورد خواهیم کرد...ما نیاز نداریم از احدی اجازه بگیریم همان‌طور که این کار را به خاطر احدی انجام نمی‌دهیم.»

اردوغان با اعلام این‌که در جریان عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» در شهر «عفرین» در شمال سوریه، چهار هزار تن از شبه‌نظامیان کُرد کشته شدند، گفت: «ما پیشتر گفته بودیم که به صورت ناگهانی می‌آییم و الان آمده‌ایم... ما با سربازان مستقرِ خود در مرزها دیدار کردیم... همگی آنها ماموریت‌شان را با خلوص و مشتاقانه برای تحقق اهداف جدید انجام می‌دهند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرد که آمادگی‌ها برای بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از «عین العرب»، «تل ابیض» و «الحسکه» انجام شده و نیروهای ترکیه همچنین در هر زمانی آماده ورود به سنجار در شمال عراق هستند.

اردوغان عنوان داشت، نیروهای ترکیه «وارد سنجار خواهند شد تا آنجا را از شبه‌نظامیان کُرد پاکسازی و فعالیت‌شان در عراق را متوقف کنند... سنجار برای ما مانند قندیل است. این عملیات تا پاکسازی آنجا از گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داشت. به خاطر همین امر، ما می‌توانیم هر لحظه‌ به آنجا برویم.»

نظر شما