شناسهٔ خبر: 145154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اردوغان: ترکیه تا آخر از برادران و خواهران فلسطینی خود حمایت خواهد کرد

اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در مرز غزه تاکید کرد که آنکارا تا آخر از برادران و خواهران فلسطینی خود حمایت خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در مرز غزه با فلسطین اشغالی را غیرانسانی خواند.

وی در یک سخنرانی در روز شنبه ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی به انجام حملات غیرانسانی علیه غیرنظامیان فلسطینی، خواستار مداخله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن این خشونتها شد.

اردوغان همچنین اضافه کرد که ترکیه تا آخر از برادران و خواهران فلسطینی برای احقاق حقوق خود حمایت خواهد کرد.

روز جمعه و شنبه هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در نزدیکی مرز این منطقه با مناطق صهیونیست‌نشین تجمع کرده و بازگشت آوارگان به فلسطین را خواستار شدند. رژیم صهیونیستی که صبح جمعه دستکم ۱۰۰ تک‌تیرانداز را در نزدیکی محل تجمع مستقر کرده بود، با گلوله‌های جنگی معترضان را هدف قرار داد.

در حالی که صهیونیست‌ها می‌گویند تنها کسانی را هدف قرار داده‌اند که به فنس مرزی نزدیک شده‌اند، تصاویر ویدئویی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد تک‌تیراندازها و دیگر نظامیان صهیونیست، فلسطینی‌های غیرمسلح را صدها متر دور از فنس مرزی و بعضا از پشت هدف قرار داده‌اند.

در جریان این تیراندازی دستکم ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر زخمی شدند. با این وجود، آمریکا و کشورهای غربی عمدتا در قبال این کشتار سکوت کرده و صرفا عید «پسح» را به آن‌ها تبریک گفته‌اند.

رهبر حزب کارگر انگلیس، پیش از این نیز گفته بود دولت لندن باید فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نظر شما