شناسهٔ خبر: 145146 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امروز در همان مسیر تحقق اهداف ۱۲ فروردین سال ۵۸ حرکت می‌کنیم

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: معتقد هستم امروز در مسیر تحقق اهداف ۱۲ فروردین سال ۵۸ حرکت می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث‌های زیادی درباره نامگذاری انقلاب صورت گرفت و هر فردی مطابق تمایلات خود نامی را پیشنهاد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پس از بررسی همه پیشنهادات با تصمیم نهایی امام خمینی (ره) و رای مردم قرار شد تا نام ایران، جمهوری اسلامی شود.

وی با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمودند "جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کمتر" ادامه داد: در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم در یک رفراندوم عمومی با آرای بیش از ۹۸ درصد به اصل تاسیس نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

حبیبی با تاکید بر اینکه شعار مردم در زمان مبارزات انقلابی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، افزود: ملت ایران در ادامه این شعار انقلابی اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کردند، بنده امروز معتقدم که ما در همان مسیر ۱۲ فروردین سال ۵۸ حرکت می‌کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه آیا اهداف انقلاب پس از گذشت ۴ دهه از عمرش محقق شده گفت: اهداف انقلاب ملت ایران چشم اندازی بلند مدت دارد که تحقق آنها با گذشت ۴ دهه امکان پذیر نیست، البته این را هم نباید نادیده گرفت که بخش زیادی از اهداف انقلاب محقق شده است.

وی تصریح کرد: ما در مسیر چشم انداز بلند مدت انقلاب قرار داریم، اما برای دسترسی به این اهداف فاصله هنوز باقی است.

حبیبی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه سرنگون کردن رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله توسط امام راحل و مردم دستاوردی بزرگ است، خاطر نشان کرد: وقتی یک نظامی تشکیل می‌شود مهم این است که با چه سرعتی بتوان در مسیر اهداف بلند مدت آن نظام حرکت کرد؛ معتقد هستم ما در این مسیر قرار داریم، اما برای دستیابی به آنها نیاز به زمان بیشتری داریم.

نظر شما