شناسهٔ خبر: 145011 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

شفاف‌سازی و مبارزه با فساد مهم‌ترین برنامه امسال شورا

مسجدجامعی مسجدجامعی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات سال ۹۶ گفت: حضور مردم که بسیار تعیین کننده هم هست در این انتخابات نشان داد که مردم ما همیشه در بزنگاه‌ها حاضر و هوشیارند.

به گزارش «نماینده» احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، پیرامون بهترین و تلخ‌ترین اتفاق سال ۹۶ گفت: سال ۹۶ نسبتا اتفاقات تلخی را در خود داشت از جمله کشتی سانچی و افرادی که زیر آوار زلزله‌های مکرر کرمان و کرمانشاه دفن شدند. بیشتر از همه نادیده شدن‌ها برای ما تلخ بود. چرا که بیشتر آن چیزهایی دیده می‌شود که عقبه‌ای داشته باشد؛ برای مثال سانچی عقبه‌ای داشت، هواپیما نیز عقبه‌ای داشت حتی آتش نشان‌هایی که در حادثه پلاسکو جان باختند عقبه‌ای داشتند، اما مردمی که بی نشان در این اتفاقات ضربه می‌خورند، چون عقبه‌ای ندارند دیده نمی‌شوند.  

وی افزود: برای مثال سرایداری که در ساختمان پلاسکو در آتش سوخت هیچ گاه دیده نشد و به نظر من کار رسانه‌ها این است که برای افرادی که در حوادث تلخ نادیده می‌شوند عقبه‌ای بشوند تا آن‌ها دیده شوند.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات سال ۹۶ گفت: در واقع حضور مردم را می‌توان شیرین‌ترین اتفاق سال ۹۶ نامید. حضور مردم که بسیار تعیین کننده نیز می‌باشد در این انتخابات نشان داد که مردم ما همیشه در بزنگاه‌ها حاضر و هوشیارند و هر کسی که ایران را رصد می‌کند، این هوشیاری برایش محرز می‌شود.  

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اتفاق خوبی که برای مردم در حوزه شهری می‌توان برای سال جدید رقم زد، گفت: امیدوارم  روالی را در پیش بگیریم که بتوانیم مسائل شهری را شفاف سازی کنیم. این امر اتفاق مهمی است که در پی خود اتفاقات خوبی را رقم می‌زند. شاید بیشترین مشکلات ما در شرایط فعلی فساد باشد و خیلی از چیزها ذیل همین فساد است و مسئله این نیست که افرادی که وارد ساختار می‌شوند خواهان فساد هستند، اما متاسفانه ساختار به گونه‌ای است که حتی افرادی که داعیه مبارزه با فساد را دارند در ساختار به سمت فساد پیش می‌روند. به همین خاطر به نظر من بهترین اتفاقی که در سال ۹۷ می‌توان برای شهر تهران رقم زد مبارزه جدی با فساد ساختاری و فساد شهری می‌باشد.

نظر شما