شناسهٔ خبر: 144997 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کالای ایرانی بخریم حتی اگر کیفیت آن چنگی به دل نزند

حسینی ارشاد وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تحقق شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی نیازمند فعالیت های فرهنگی و رسانه ای گسترده است گفت: مردم باید از کالاهای داخلی حمایت کنند ولو اینکه کیفیت و تنوع این کالا در کوتاه مدت چنگی به دل نزند.

به گزارش «نماینده»، سید محمد حسینی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود: فرهنگ همواره در تمامی حوزه ها بالاخص اقتصادی و اجتماعی بسیار نقش آفرین است.

وی همچنین اظهارداشت: ایجاد تحول در هر زمینه ای مستلزم جریان سازی فرهنگی است از اینرو ضرورت دارد در جهت تحقق شعار سال از ظرفیت فرهنگ و رسانه بصورت همه جانبه استفاده شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی نیازمند فعالیت های فرهنگی و رسانه ای گسترده است چرا که نوعی نگرش در اغلب مردم جامعه ایجاد شده که متاسفانه کالاهای خارجی را به ایرانی ترجیح می دهند.

وی در ادامه افزود: بدبختانه شرایط مصرف در کشور به نحویست که بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای مرغوب و با کیفیت داخلی را با برندهای خارجی به مشتریان عرضه می کنند چرا که بازار فروش در این حوزه به خوبی مهیاست.

حسینی بیان داشت: تغییر نگرش مردم از مصرف کالاهای خارجی به ایرانی کار ساده ای نیست از اینرو ضرورت دارد فعالیت های گسترده فرهنگی و رسانه ای در کشور انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر این جمله که فرهنگ خرید و مصرف کالای خارجی در جامعه بصورت عرف و عادت تبدیل شده است، گفت: تغییر این رویه عزم تک تک افراد جامعه را می طلبد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمامی آحاد جامعه باید در راستای حمایت و مصرف کالای همت کنند.

وی تصریح کرد: گفتمان سازی و ایجاد احساس و تعهد در بحث حمایت از کالای ایرانی امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد می شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تقویت صنایع و فتح بازارهای جهانی ضمن ارتقای کیفیت، مرغوبیت، قیمت مناسب و کاهش هزینه های تولید کالاها به مدد فناوری و تکنولوژی روز دنیا باید از تجربیات سایر کشورهای موفق جهان به نحو احسن استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: بهبود معیشت، کاهش نرخ بیکاری، مهارگرانی، خروج از بن بست رکود همه و همه در سایه تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی شدنی است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: بی رونقی تولید منجر به رشد نرخ بیکاری، تعطیلی کارخانجات، سیل واردات، جولان روز افزودن کالاهای قاچاق در بازار و بسیاری تبعات منفی دیگر در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: مردم باید از کالاهای داخلی حمایت کنند ولو اینکه کیفیت و تنوع این کالا در کوتاه مدت چنگی به دل نزند.

حسینی بیان داشت: تولیدکنندگان نیز در راستای حمایت از کالای ایرانی باید به بحث کیفیت، قیمت، تنوع، مطلوبیت و خدمات پس از فروش کالا توجه جدی داشته باشند تا مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل رغبت و شوق بیشتری نشان دهند.

وی یادآورشد: تغییر و تحول رو به گسترش در اقتصاد نیازمند همراهی، تعامل و هم افزایی تمامی مردم و مسئولان است.

نظر شما