شناسهٔ خبر: 144867 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ستاد اجرایی فرمان امام هرگز به فروشگاه‌داری و مال‌داری ورود نکرده است

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: اساسا فروشگاه‌داری و مال‌داری فعالیت‌هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام هرگز به آن ورود نکرده و این گونه فعالیت ها در ستاد ممنوع است.

به گزارش «نماینده»، سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خود را موظف می‌داند با توجه به نام گذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری برنامه ها و فعالیت های ویژه و البته کاملا عملیاتی در راستای نیل به این هدف را طراحی و اجرا نماید.

سیدهاشمی افزود: همسویی با سیاست های اقتصاد مقاومتی از پیش از این یکی از مهمترین شاخص ها برای فعالیت های اقتصادی در ستاد بوده است که حمایت از تولید ملی یکی از محورهای اصلی این سیاست ها می باشد. اما با این وجود در سال پیش رو حتما برنامه های مشخصی در راستای حمایت از کالای ایرانی در ستاد طراحی خواهد شد.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری های اقتصادی در ستاد با هدف افزایش تولید و کاهش واردات در حوزه های نظیر دارویی و انرژی میباشد و از این طریق تا کنون بیش از سیصد و شصت و پنج هزار شغل ایجاد شده و از خروج میلیون ها دلار از کشور جلوگیری شده است. علاوه بر این در حوزه مسکن محرومین هم تا کنون بیش از بیست و چهار هزار واحد مسکونی ساخته شده است و با همکاری کمیته امداد و سپاه برای ساخت‌ده هزار واحد مسکونی دیگر هم برنامه ریزی شده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی در پاسخ به سوال نحوه حمایت ستاد اجرایی از کالای ایرانی بیان کرد: به صورت عمومی فعالیت های اقتصادی این ستاد در حوزه های مکمل دولت و بخش خصوصی تعریف می شود و ستاد در حوزه هایی که زمین فعالیت بخش خصوصی و دولت است ورود نخواهد کرد. در موضوع حمایت از کالای ایرانی هم تلاش می شود چنین فعالیتی انتخاب گردد.

سیدهاشمی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه شایعه منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مالکیت ستاد اجرایی بر یک مجتمع فروشگاهی لوکس در سعادت آباد؛ ضمن تکذیب این خبر، گفت: اساسا فروشگاه‌داری و مال داری فعالیت هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام هرگز به آن ورود نکرده و این گونه فعالیت ها در ستاد ممنوع است.

نظر شما