شناسهٔ خبر: 144861 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ناامیدی ویروس فلج‌کننده تولید داخلی است

رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه یأس و ناامیدی ویروس فلج‌کننده تولید داخلی است، گفت: جوانان ما چیزی کمتر از جوانان کشورهای دیگر و از جمله جوانان کشورهای اروپایی و آمریکایی ندارند.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث لزوم خودباوری در تولید کالاهای داخلی و نقش اساسی آن در این حوزه، گفت: در طول ۴ دهه گذشته از انقلاب اسلامی موفقیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف به دست آمده و توفیقاتی که حاصل شده نتیجه اعتماد به نفس و اتکا به توانمندی‌های داخلی بوده و لذا برای رسیدن به هر موفقیت و دستاورد و هدف‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی اولویت اصلی و موتور محرکه رسیدن به اهداف اعتماد به نفس و خوداتکایی و متکی بودن به توانمندی‌های داخلی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به هر میزان که از این محور یعنی خودباوری دور شویم به سستی، تنبلی، کاهلی و مصرفی شدن گرایش پیدا می‌کنیم و در این وضعیت آسان‌ترین راه این است که دیگران برای ما لقمه درست کنند و آن را به ما تحویل دهند و ما فقط مصرف‌کننده صرف باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: برای اینکه ما از واردات و مصرف کالاهای خارجی فاصله بگیریم و پرهیز کنیم ضرورت دارد که فرهنگ کار و تلاش را در کشور رواج دهیم و از سوی دیگر بپذیریم که در هر کجا که محکم ایستاده‌ایم و به توانمندی‌های داخلی اتکا پیدا کردیم موفق بوده‌ایم.  

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مسئولین کشور روی موضوع خودباوری محکم بایستند و رشد و شکوفایی توانمندی‌های داخلی زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسئولین زمینه لازم را فراهم کنند و اینکه مسئولین مأیوسانه بگویند ما نمی‌توانیم این بدترین اقدام و بزرگترین عامل بازدارنده برای بروز و ظهور توانمندی‌هاست.

وی با بیان اینکه یأس و ناامیدی ویروس فلج‌کننده تولید داخلی است، افزود: جوانان ما چیزی کمتر از جوانان کشورهای دیگر و از جمله جوانان کشورهای اروپایی و آمریکایی ندارند و بعضاً شاهد هستیم که توفیقات علمی در کشورهای دیگر مدیون جوانان ایرانی است که در آنجا نیز حضور پیدا می‌کنند و اگر زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های جوان ایرانی فراهم شود می‌توانیم به توفیقات بزرگی دست پیدا کنیم.  

رنجبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا برای حمایت از تولیدات داخلی همه مردم به صحنه بیایند تا مسئولین هم از خواب غفلت بیدار شوند و به صورت واقعی برای رسیدن به شکوفایی و بروز و ظهور توانمندی‌های داخلی برنامه‌ریزی کنند.  

نظر شما