شناسهٔ خبر: 144853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عصبانیت آمریکا از تصویب ۵ قطعنامه ضد اسرائیل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه اقدام شورای حقوق بشر این سازمان در تصویب ۵ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی، باز هم علیه ایران سخن گفت.

به گزارش «نماینده»، پس از اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل ۵ قطعنامه انتقادی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصویب کرد، نماینده آمریکا در سازمان ملل که بارها در جلسات مختلف درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان فقط از ایران حرف زده، ضمن محکوم کردن این اقدام بار دیگر تهدید خروج آمریکا از این شورا را تکرار کرد.

نشست سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌هایی علیه چند تن از اعضای این سازمان به پایان رسید.

در یکی از این اقدامات، شورای حقوق بشر ۵ قطعنامه‌ علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان تصویب و از این رژیم به شدت انتقاد کرد (جزئیات بیشتر).

به دنبال تصویب این قطعنامه‌ها، نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر و ضمن انتقاد و محکوم کردن شدید شورای حقوق بشر، باز هم علیه ایران صحبت کرد.

نیکی هیلی مدعی شد: «وقتی شورای حقوق بشر(سازمان ملل) با اسرائیل بدتر از کره شمالی، ایران و سوریه رفتار می‌کند، این کار احمقانه است. زمان آن فرا رسیده که کشورها شروع به ایجاد تغییرات(در شورای حقوق بشر) بکنند».

این مقام آمریکایی با ادعای آنکه «بسیاری از کشورها» معتقد به دستورکار ضد صهیونیستی شورای حقوق بشر و «تعصب ضد اسرائیلی» آن هستند، خواستار مقابله با شورا حقوق بشر شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین تهدید پیشین و قبلی این کشور مبنی بر خروج ایالات متحده از شورای حقوق بشر  سازمان ملل را تکرار کرد.

در پایان بیانیه هیلی آمده است: «آمریکا به ارزیابی مشارکمان در شورای حقوق بشر ادامه می‌دهد. صبر ما نامحدود نیست. اقدام امروز(شورای حقوق بشر) نشان داد که این سازمان فاقد اعتبار مورد نیاز برای ترویج حقوق بشر است».

اظهارات تند نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه شورای حقوق بشر از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ بارها تکرار شده و او و دولتش، در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی ادبیات تندی علیه سازمان ملل و نهادهای مرتبط اتخاذ کرده‌اند.

نظر شما