شناسهٔ خبر: 144851 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

پیشنهاد محسن رضایی برای ساخت اتوبان امام رضا (ع) از اهواز تا مشهد

رضایی محسن رضایی می‌گوید: ما در طایفه هفت لنگ‌ها، جزء طایفه‌ی بابادی هستیم. وجه تسمیه طایفه‌ بابادی در کتابی که آقای عکاشه نوشته، به زمان حضرت امام رضا(ع) برمی‌گردد.

به گزارش «نماینده»، محسن رضایی از عشایر بختیاری است و بارها این نسب و ریشه خانوادگی خود را اعلام به آن افتخار کرده است. وی در بخشی از کتاب خاطراتش در این باره می‌نویسد:

ما در طایفه هفت لنگ‌ها، جزء طایفه‌ی بابادی هستیم. وجه تسمیه طایفه‌ بابادی در کتابی که آقای عکاشه نوشته، به زمان حضرت امام رضا(ع) برمی‌گردد. معروف است که حضرت رضا(ع) در سفری که به اجبار مأمون از مدینه حرکت کردند، از مسیر خوزستان آمده و به سمت مشهد رفته‌اند و از منطقه بختیاری‌ها عبور کرده‌اند. الان هم در آن مسیری که حضرت از آنجا به سمت مشهد رفته‌اند، امامزاده‌های بسیار زیادی وجود دارد. من در دولت آقای هاشمی رفسنجانی پیشنهاد کردم وزارت راه، اتوبان امام رضا(ع) -از اهواز تا مشهد- را از همان مسیری که امام رضا(ع) وارد ایران شده و به خراسان رفته بسازد.
در توجیه این پیشنهاد مثال زدم و گفتم راهپیمایی مائو نقش تاریخی خاصی در شرایط پس از انقلاب در آن زمان چین داشت، امام رضا(ع) امام ما است و اصلا ایران افتخارش به امام هشتم است. ما چطور نمی‌توانیم در مورد مسیری به این مهمی که در زندگی سیاسی-عبادی ما تأثیر زیادی داشته است، کاری نکنیم؟ [۱] 

[۱]- راه (تاریخ شفاهی دکتر محسن رضایی)، به کوشش دکتر حسین اردستانی، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، ۱۳۹۴، جلد اول. صفحه۳۴.

نظر شما