شناسهٔ خبر: 144849 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

طوری حرف می‌زنند که انگار وضعیت اقتصاد در پنج سال اخیر بدتر شده/ همه شاخص‌ها درست است!

جهانگیری/2 معاون اول رئیس جمهور گفت: همه شاخص‌های اقتصاد کشور درست است، نیازی به تغییر ریل نیست.

به گزارش«نماینده»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه شرق، گفت: «الان عده‌ای درباره اقتصاد به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار وضعیت اقتصاد کشور در پنج سال اخیر بدتر شده است...وقتی می گویید وضعیت اقتصاد بد است، یعنی ریلی که برای اقتصاد کشور درست کرده‌اید، درست نیست و باید مسیر اقتصاد کشور تغییر کند. من می گویم وقتی همه شاخص‌های اقتصاد کشور درست است، نباید ریل را عوض  کرد»

گفتنی است «اسحاق جهانگیری» در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۶ در جمع خبرنگاران گفته بود: «سال ۹۶ جزء بهترین سال‌های ایجاد اشتغال در تاریخ کشور است».

جهانگیری همچنین -۲۰ اسفند ۹۶- در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت گفته بود: «سال ۹۶ دستاوردهای کشور در بخش‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو سال‌های نمونه بوده است».

این اظهارات معاون اول رئیس جمهور در حالی است که روحانی در سال ۹۲ در دومین نشست خبری پس از انتخابات گفته بود: «به نظر من معیار مهم در بحث تورم و اندازه‌گیری آن جیب مردم است، نه بانک مرکزی و آمار و اینها در مراحل بعدی است. همه در ارتباط با وضعیت تورم، بیکاری و وضعیت اقتصادی اطلاع دارند و نیازی به آمار ندارد. هر کس می‌تواند در ارتباط با این موضوع به وضعیت خانه و خانواده خود رجوع کند».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشته بود: «برجام در تنگناست... مهم‌تر آنکه علیرغم شعارهای معیشتی حسن روحانی، سفره مردم رونقی ندارد. نیاز به گزافه‌گویی نیست؛ یک ساعت به معابر پرتردد شهر محل سکونت خود بروید ماجرا دستتان می‌آید».

بررسی آمارهای رسمی دولت و اظهارات دولتمردان و مقایسه آن با واقعیت‌های اقتصادی زندگی مردم و بنگاه‌ها نشان می‌دهد بسیاری از این آمارها و اظهارات بیانگر وضع موجود نیست.

متاسفانه دولت همچنان اقتصاد را به برجام گره زده است و این رویکرد نادرست موجب شده است که اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از ظرفیت‌های عظیم داخلی، نادیده گرفته شود.

نظر شما