شناسهٔ خبر: 144802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه «وادی عین ترما»

ارتش سوریه.jpg ارتش سوریه در حال ادامه عملیات خود در مناطق مختلف غوطه شرقی است و روند خروج افراد غیر نظامی از این منطقه همچنان ادامه دارد، امروز افراد غیر نظامی از گذرگاه‌های «حرستا» و اردوگاه «الوافدین» از غوطه خارج شدند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از 6 اسفند ماه سال گذشته عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی از دست تروریستها را آغاز کردند.

در این عملیات که هنوز هم ادامه دارد، ارتش سوریه امروز موفق شد منطقه «وادی عین ترما» را از تروریستها پس بگیرد.

منابع میدانی به وبگاه خبری مراسلون اعلام کردند که ارتش سوریه در حال حاضر از سه محور در روستاها و مزارع غوطه شرقی در حال پیشروی است.

شهرک عین ترما در بخش جنوبی غوطه شرقی یکی از این محورهاست؛ به گونه ای که ارتش سوریه طی روزهای گذشته موفق شد شهرک «کفر بطنا» را آزاد کند.

کفربطنا پس از آزادسازی، به نقطه آغاز عملیات ارتش سوریه به سمت مزارع وادی عین ترما بدل شد.

از محور شهرک «سقبا» نیز ارتش سوریه به سمت مزارع شهرک «حزه» پیشروی کرد و مواضع تروریستها را در مزارع مجاور آن یعنی مزارع «عربین» هدف قرار دادند.

هدف عملیات ارتش سوریه در بخش جنوبی غوطه شرقی، تسلط بر شهرکهای حزه و عین ترما و «زملکا» است.

در صورت آزادسازی این شهرکها، بخش جنوبی غوطه شرقی به دو نیم تقسیم و شهرک راهبردی «جوبر» از سایر شهرکهای غوطه شرقی جدا خواهد شد.

ارتش سوریه روز گذشته حملات تروریستهای جیش الاسلام به شهرک «مسرابا» را ناکام گذاشت و شمار زیادی از این تروریستها را از پای درآورد.

در موازات عملیات ارتش سوریه، غیر نظامیان نیز در حال خروج از غوطه شرقی هستند.

امروز منابع خبری اعلام کردند که قرار است 7 هزار و 500 فرد مسلح به همراه خانواده های خود از شهر حرستا خارج و به استان ادلب منتقل شوند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که تا لحظه تنظیم خبر مجموعا 209 نفر از جمله 63 مرد، 51 زن، 68 کودک و 27 فرد مسلح از گذرگاه حرستا خارج شده اند.

ارتش سوریه همچنین امروز موفق شد 13 فرد را که توسط تروریستها در حرستا گروگان گرفته شده بودند، آزاد کند.

یک گروه دیگر از افراد غیر نظامی نیز از گذرگاهی که در شمال غوطه به اردوگاه «الوافدین» منتهی می‌شود، از این منطقه خارج شده اند.

به گزارش الاعلام الحربی، تا این لحظه از صبح امروز بیش از دو هزار غیر نظامی ضمن خروج از غوطه، وارد اردوگاه الوافدین شده اند.

نظر شما