شناسهٔ خبر: 144784 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ حرم مطهر رضوی

مردم اصول بنیادین انقلاب را با همان استحکام اول حفظ کرده‌اند/ رای ملت ایران تحت تاثیر هیچ قدرتی قرار نمی‌گیرد

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ملت ایران توانسته اصول بنیادین و شعارهای اصلی انقلاب را با همان استحکام اول تا امروز حفظ کند.

به گزارش «نماینده»، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی (علیه‌السلام) آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در ابتدای بیانات خود که با استقبال پرشور مردم و شعارهای پی‌درپی مردمی آغاز شد، گفتند:  خدای متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد تا یک سال دیگر در کنار این بقعه مطهر با شما مردم عزیز و وفاردار دیدار کنم و سلام مخلصانه خود را به زوار عزیزی که از سراسر کشور در این جا اجتماع کردند عرض کنم.

ایشان ادامه دادند: حلول سال نو و عید نوروز را تبریک عرض کرده و شهادت امام هادی علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌کنم. این امام بزرگوار در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمه‌ی هدی (علیهم‌السلام) رسیده است، این خصوصیت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمه (علیهم‌السلام) را با بیان وافی و شافی و با زیباترین تعبیرات بیان کردند. زیارت جامعه‌ی کبیره از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر -یکی از غرر تعبیرات و فرمایشات ائمه (علیهم‌السلام) - از این بزرگوار است.

ایشان افزودند: امیدواریم به برکت نگاه عطوفت آمیز این امام بزرگوار که شهادت ایشان با عید نوروز همراه شده، ملت ایران در این سال از هدایت الهی برخوردار باشند.

مقام معظم رهبری در تشریح بیانات خود اظهار داشتند: اولا نگاه گذاریی به کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی چه در اصول بنیانی و چه در عملکردها نگاه اجمالی خواهیم کرد چون سال ۹۷ چهلمین سال پیروزی انقلاب است.

ایشان افزودند: در این چهل سال این پرچم برافراشته، چشم‌ها و دل‌های ملت های منطقه را به خود جلب کرده است. ببینیم در این چهل سال شعار های انقلاب در چه وضعیتی است و عملکرد ما مسئولین چگونه بوده است. البته بیان مفصل این موضوع را به جلسه دیگری در ماه رمضان موکول می کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آنکه در کشور ما استعدادها و ظرفیت‌های گسترده‌ای وجود دارد که از آنها استفاده نشده است، فرمودند: از این ظرفیت‌ها اگر استفاده شود، وضعیت کشور بهتر خواهد شد. موانع استفاده از این ظرفیت‌ها باید بررسی شود تا به عیوب رفتاری خود واقف شویم و ببینیم چه چیزی باعت شده نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

ایشان با ذکر این نکته که توضیحاتی هم در مورد شعار سال و مسائل منطقه‌ای خواهیم کرد، افزودند: تا قبل از انقلاب حدود ۲۰۰ سال قدرت های سلطه گر بر این کشور مسلط بودند. در برهه ای از زمان انگلیس و روسیه با هم توافق کردند و  ایران را بین خود تقسیم کردند لذا خواست عمومی ملت ایران استقلال بود.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه، امروز در دنیا هیچ کشوری به اندازه استقلال ملت ایران، مستقل نیست، افزودند: همه ملت‌ها نوعی ملاحظه کاری در برابر قدرت ها دارند. آزادی در کشور ما تامین شده است. اما عده ای از آزادی موجود استفاده می‌کنند و به دروغ می‌گویند آزادی وجود ندارد. امروز در کشور آزادی فکر، بیان، انتخاب وجود دارد و هیچ کس به خاطر اینکه فکرش بر خلاف حکومت است مورد فشار قرار نمی گیرد.
ایشان با بیان اینکه آزادی در همه دنیا چارچوب دارد، تصریح کردند: چارچوب آزادی در کشور ما قانون اساسی و و قوانین کشور است که همه الهام گرفته از شریعت اسلام است.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما