شناسهٔ خبر: 144769 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی تا پایان فروردین

انوشیروان محسنی بندپی 43 رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان تا پایان فروردین خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های بهزیستی در سال جاری حمایت از خانواده‌های پشت نوبت خواهد بود.

به گزارش «نماینده» انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال جاری، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات در بودجه ۹۷ بخشی از این قانون در سال جاری اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع اشتغال معلولان، حمایت‌های بیمه‌های از خدمات توانبخشی و افزایش مستمری مددجویان از مواردی است که در سال جاری اجرا می‌شود و بر همین اساس امسال معلولان شرایط خوبی را نسبت به سال گذشته خواهند داشت.

محسنی بندپی به طرح تامین تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان در استان‌های محروم اشاره کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات لازم تعداد قابل توجهی از معلولان در این استان‌ها وسایل خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به افزایش مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: از پایان همین ماه مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی در سال جاری رفع محرومیت در بین افراد تحت پوشش است که در این بخش خدماتی برای افراد تحت پوشش و همچنین پشت نوبت در نظر گرفته است.

محسنی بندپی تصریح کرد: افراد پشت نوبت شامل معلولان و زنان سرپرست خانوار هستند که در این بخش قرار است از عوایدی حذف یارانه ۳ دهک بالای جامعه، خدماتی به این افراد ارائه شود.

نظر شما