شناسهٔ خبر: 144739 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رکوردی جدید برای پوتین؛ بیش از ۵۵میلیون روس به وی رأی دادند

پوتین.jpg با وجود قابل پیش‌بینی بودن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، حمایت بیش از ۵۵میلیون نفر از "ولادیمیر پوتین" رکوردی جدید و دور از انتظار بود و شاید به همین دلیل، پوتین مردم روسیه را «تیم بزرگ ملی» و خود را تنها یک عضو آن نامید.

به گزارش «نماینده»، روزنامه «وزگلیاد» امروز نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه دقیقاً با همان نتیجه قابل انتظار به پایان رسید، البته آمار و ارقام نشان می‌دهد که "ولادیمیر پوتین" توانسته تمامی رکوردهای قبلی خود را شکسته و بالاترین نتیجه در کل دوران مبارزات انتخاباتی خویش را به‌دست آورد. نکته غیرقابل پیش‌بینی، بالاترین میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه است، ضمن اینکه نسل جدید روسیه، یعنی کسانی که تنها در دوران رهبری پوتین به دنیا آمده‌اند، برای نخستین بار رأی دادند.

بر اساس آخرین اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه، بیش از 55 میلیون شهروند فدراسیون روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی خود را در حمایت از "ولادیمیر پوتین" به صندوق ریختند. وی با شمارش 99،75 درصد از آراء انتخاباتی، 76،65 درصد آراء انتخاباتی را به‌دست آورده و 55 میلیون و 13 هزار و 960 نفر بار دیگر به رئیس جمهوری کنونی روسیه رأی دادند.

این رقم یک رکورد جدید در میزان حمایت مردم روسیه از ولادیمیر پوتین است: وی در سال 2000 موفق شده بود 52.94 درصد (39،74 میلیون نفر) آراء را به‌دست آورد؛ در سال 2004- 71.31 درصد (49.563 میلیون رأی‌دهنده) به او رأی دادند؛ در انتخابات سال 2012 نیز 45،602 میلیون نفر (63.60 درصد) از پوتین حمایت کرده بودند. پوتین 65ساله اکنون برای چهارمین مرتبه است که در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به پیروزی رسیده و با وجود پیش‌بینی پیروزی وی از ابتدای امر، چنین نتیجه بالایی در حمایت مردم روسیه از او، دور از انتظار همگان بود.

پوتین حمایت مردم روسیه از خود را اعتماد به جهت‌گیری حرکت کشور نامید

رئیس جمهوری روسیه نیمه‌شب گذشته در جمع طرفداران خویش در مرکز شهر مسکو حاضر شده از مردم سراسر روسیه به‌خاطر حمایتشان قدردانی کرد. او گفت: «از همه شما شهروندان مسکو و مردم در سراسر خاک کشور بزرگمان به‌خاطر این نتیجه تشکر می‌کنم».

به‌گفته پوتین، روسیه تحت رهبری وی به آینده فکر خواهد کرد و بر اساس ملاحظات فرصت‌طلبانه کنونی هدایت نخواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه همه کسانی را که به او رأی دادند «تیم بزرگ ملی» نامید که خود او نیز عضوی از آن است.

به‌عقیده وی، حداقل نتیجه انتخابات کنونی، اعتراف به این مسئله است که آنچه طی سال‌های اخیر و در شرایط دشواری که روسیه در آن قرار داشته، انجام شده، مورد اعتماد کامل مردم این کشور بوده و او در همین جهت‌گیری حرکت خواهد نمود تا نتایج بیشتر و بهتری حاصل شود.

پوتین ضمن ابراز اطمینان از اینکه «بدون تردید، موفقیت در انتظار روسیه است»، خواستار همکاری سایر نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات با مردم روسیه شد و گفت: «همکاری همه اقشار مردم تنها چیزی است که ما برای حرکت به‌سمت جلو به آن نیاز داریم». 

وی به‌هنگام ترک این جشن پیروزی، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پیش‌بینی کرد «ممکن است شما در سال 2030 نیز دوباره به کاخ کرملین بازگردید»، گفت: «چیزی که شما می‌گویید، کمی خنده‌دار است. اجازه بدهید با هم بشماریم... من فکر نمی‌کنم تا 100سالگی بخواهم در صندلی ریاست‌جمهوری بنشینم». ولادیمیر پوتین در سال 2017، شصت و پنجمین سال زندگی خود را جشن گرفت.

رئیس جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری، تأکید کرد که قصد ندارد تا قبل از مراسم سوگند، هیچ تغییری در ترکیب دولت بدهد و کلیه تصمیمات جدید بعد از این مراسم صورت خواهد گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه، میزان آرای سایر نامزدهای پست ریاست‌جمهوری، بدین ترتیب است:

"پاول گرودینین" (حزب کمونیست روسیه) ــ 11.79 درصد

 "ولادیمیر ژیرینوفسکی" (حزب لیبرال دموکرات) ــ 5.66 درصد

 "کسنیا سوبچاک" (مجری تلویزیون از حزب «ابتکارعمل شهروندی») ــ 1.67 درصد

 "گریگوری یاولینسکی"(حزب «یابلاکا») ــ 1.04 درصد

"بوریس تیتوف" (حزب رشد) ــ 0.75 درصد

"ماکسیم سورایکین" («کمونیست‌های روسیه») ــ 0.68 درصد

"سرگئی بابورین" (حزب «اتحاد ملی روسیه») ــ 0.65 درصد.

نظر شما