شناسهٔ خبر: 144727 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فیروزآبادی:تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است

فیروزآبادی43 دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در شورای عالی فضای مجازی به طور خاص در زمینه فیلتر تلگرام تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش «نماینده»، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس با بیان اینکه پیام رسان تلگرام به طور گسترده توسط مردم مورد استفاده است، به همین دلیل گستردگی جرایم و اشکالات در این پیام سان فراتر از سایر پیام رسان هاس دیگر گسترده است، اظهار داشت: بحث بستن تلگرام از دو سال پیش در فضای مجازی کشور مطرح است و باز هم هر از گاهی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه در حوادث امنیتی اخیر هم برای مدت محدودی تلگرام فیلتر شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ملاحظه می شود تلگرام، تعهداتی که پذیرفته بود؛ از جمله فیلتر کردن کانال هایی که ترویج خشونت، بمب گذاری، انفجار و اقدامات تروریستی میکردند را رعایت نکرده و حتی در یکی دو ماه اخیر هم افزایش داشته است؛ بنابراین این بحث به طور جدی در میان نخبگان و اقشار مختلف مطرح می شود که بستن تلگرام به زودی صورت می گیرد.

فیروزآبادی با بیان اینکه در شورای عالی فضای مجازی به طور خاص در زمینه فیلتر تلگرام تصمیمی گرفته نشده است، تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت قوانین کشور و وجود کانال هایی که دعوت به خرابکاری، تجمع و اغتشاش می کنند، به هر حال ممکنه در شورای عالی فضای مجازی این بحث مطرح شود.

نظر شما