شناسهٔ خبر: 144726 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محسنی اژه‌ای:اتهامات مشایی متعدد است

اژه ای/2 سخنگوی قوه قضائیه گفت: رحیم مشایی اتهامات متعددی دارد و بر این اساس روز گذشته دستگیر شده و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش «نماینده»، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نظر شما در ارتباط با جریان‌سازی‌هایی از طرف آقای احمدی نژاد و دیگر افراد همراه چیست، اظهار داشت: بخشی از این جریان‌سازی‌ها همراهی با دشمن است، ما به نیت آن کاری نداریم اما عمل آنها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است و قصد تخریب قوه قضائیه را دارند تا نتوانند با فساد مبارزه کند.

وی افزود: قائله دیماه را مردم مشاهده کردند، اگر قوه قضائیه و سیستم اطلاعاتی کشورمان قوی نبود و مردم همراهی نمی کردند چالش بزرگی برای کشور ایجاد می‌شد.

افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه افرادی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند، گفت: پرونده آقای بقایی با حضور وکیل‌، طی ماه‌ها تحقیق و در دادگاه بدوی رسیدگی شده است و تمام دفاعیات و مدارک لازم ارائه و سپس حکم صادر شده است.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل دادگاه تجدید نظر و ارائه فرجه‌های مختلف حکم نهایی پرونده صادر شده است.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با مشکل کشاورزان اصفهان و برخورد با آنها نیز ابراز داشت: کوتاهی‌هایی در حوزه توزیع آب انجام شده است و مشکلاتی نیز در ارتباط با مدیریت آب در بخش های مختلف وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی‌هایی رفع شود.

وی ادامه داد: مردم شرق اصفهان همگی متدین و از خانواده‌های شهدا هستند و اجازه نمی‌دهند افرادی میان صفوف آنها وارد شده و از اعتراض به حق آنها سوءاستفاده کنند و یا رسانه‌های بیگانه از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان صبر و حوصله کنند تا پیام خود را به شکل منطقی به گوش مردم برسانند و از راه‌های قانونی موضوع را دنبال کنند که در حال اقدام در این ارتباط نیز هستیم.

نیروی انتظامی کشاورزان را اغتشاشگر نمی داند

وی با بیان اینکه من به شخصه بسیاری از این کشاورزان را می شناسم که خون دل می‌خورند تا دشمن سوءاستفاده‌ای نکند، افزود: نیروی انتظامی نیز آنها را اغتشاشگر نمی داند اما نباید برخلاف قانون دست به کار تخریبی بزنند، در حال حاضر نیز فردی از کشاورزان در بازداشت به سر نمی‌برد.

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا حکمی در ارتباط با پرونده اسیدپاشی اصفهان صادر شده است، اظهار داشت: هنوز فردی در این ارتباط دستگیر و شناسایی نشده است اما حق افرادی که مصدوم شدند نباید از میان برود.

وی اضافه کرد: بر این اساس حکم پرداخت دیه به این افراد داده شد و دیه آنها تا زمان شناسایی مقصر از بیت المال پرداخت خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با دستگیری شیرازی بیان داشت: در قرآن کریم آمده است که جرم فتنه بالاتر از قتل است، امروز از مهم‌ترین فتنه‌ها اختلاف‌انگیزی میان فرق مختلف از جمله شیعه و اهل سنت است که از خواسته‌های دشمنان و از جمله مصادیقی است که انگلیسی‌ها سالهاست به شکل خاص آن را دنبال می‌کنند.

 وی اضافه کرد: البته دادگاه ویژه روحانیت در ارتباط با این فرد وارد عمل شده است و بر این اساس از جزئیات اطلاع نداشته و قانونا نیز اجازه بیان مطلبی در این ارتباط را ندارم.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با پرونده دخترانی که در برابر حجاب ایستادند، ابراز داشت: این افراد یا فریب خورده و یا عامل دشمن هستند که در حال بررسی موضوع هستیم و دادگاهی نیز در ارتباط با جرم علنی آنها صادر می‌شود.

وی در ارتباط با افراد دوتابعیتی گفت: وزارت کشور می گوید هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم که این امر در حال بررسی است.

فرد دوتابعیتی علی الظاهر نمی تواند مشاور نیز باشد

سخنگوی قوه قضائیه ابراز داشت: همچنین اگر فردی دو تابعیتی اموال غیرمنقول داشته باشد این اموال توسط مرجع ذی صلاح فروخته، هزینه فروش کسر و مابقی به وی بازگردانده می‌شود.

وی اضافه کرد: فرد دو تابعیتی نمی تواند مدیر باشد و علی الظاهر نمی‌تواند مشاور وزیر، رئیس جمهور، مسئول در بانک مرکزی یا هر نهادی باشد که در این ارتباط خلاء قانونی نیز داریم که باید رفع شود.

رحیم مشایی با توجه به اتهامات متعددی دستگیر شده است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در ارتباط با دلیل اصلی بازداشت اسفندیار رحیم مشایی در روز گذشته و اتهاماتی که به ایشان وارد است، ابراز داشت: ایشان اتهامات متعددی داشته است و بر این اساس روز گذشته دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تنها یک دلیل در ارتباط با بازداشت رحیم مشایی مطرح نیست، گفت: الان نمی توان اتهامات وی راعرض کنم و مطابق قانون تا زمانی که حکم صادر و قطعی نشده از بیان این موارد معذور هستم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه رحیم مشایی تحت بازداشت قرار گرفته است، گفت: برخی اتهامات وی  آشکار و برخی موارد اتهامی منتسب و نیازمند تحقیقات لازم است.

نظر شما