شناسهٔ خبر: 144717 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روایت «آزادیخواه» از جزئیات نشست غیرعلنی امروز مجلس با دبیر شورای عالی فضای مجازی

آزادی خواه2 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان از ایران بابت تبلیغات در فضای مجازی درآمد کسب می‌کند عنوان کرد که فضای مجازی در مقابل فضای حقیقی نیست و در واقع به دنبال بسط و گسترش آن است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد ‌آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این نشست سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گزارشی را از فضای مجازی و وضعیتی که ما در آن قرار داریم به نمایندگان ارائه کرد. 

وی افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد که فضای مجازی با رویکرد اجتماعی شدن و اطلاعاتی شدن جامعه پیش آمده و عصر ارتباطات به عصر اتصالات تبدیل شده است. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فیروزآبادی در گزارش خود گفت که فضای مجازی در واقع بسط دادن و گسترش دادن فضای حقیقی است. 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت که فضای مجازی مسیر فضا را از مسیر سیاسی، اقتصادی به سمت اقتصادی، اجتماعی سوق می‌دهد و اگر ما امروز دیجی‌کالا نداشتیم مطمئناً آمازون آمریکا حتماً وارد کشور شده بود.

وی افزود: فیروزآبادی با بیان اینکه گوگل در 6 سال گذشته هر هفته یک شرکت با قیمت بالای یک میلیاردی را خریداری می‌کند عنوان کرد سالانه 480 میلیون دلار در سطح جهان در زمینه تبلیغات آنلاین در فضای مجازی هزینه می‌شود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فیروزآبادی گفت شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان تنها از ایران برای تبلیغات درآمد دارد و ما سالانه 400 میلیارد تومان هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنیم.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد که ما در حوزه فضای مجازی با خلأ قانونی مواجه هستیم و آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت که باید کمیسیون فرهنگی و کمیسیون‌های مرتبط دیگر همچون صنایع به موضوع فضای مجازی ورود پیدا کنند و وظایف خود را در این باره انجام دهند و خلأ‌های قانونی را ترمیم کنند. 

نظر شما