شناسهٔ خبر: 144708 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باهنر: اقداماتی که برای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام شده کافی نیست

باهنر/2 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در تشریح برآیند اقدامات صورت گرفته در راستای شعار سال96 گفت: نسبتاً کار انجام شده ولی حتما کافی نیست و دولت باید حرکت خود را در راستای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال بیشتر کند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی پیرامون میزان تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده بود، اظهار داشت: با فجایع بیکاری، رکود و عدم رونق که معضلات جدی کشور هست، در سال جاری برخی آمارهای دولت امیدوارکننده بود.

وی افزود: البته اگر بنا باشد از رشد منفی نزدیک 6 درصد در دولت گذشته به رشد مثبت نزدیک 8 درصدی برسیم، خیلی کار می‌برد و هنوز فاصله زیادی از آن نقطه داریم ولی برخی آمارهای دولت خوب بود.

باهنر با بیان اینکه از مشکلات اقتصادی که با آن درگیر هستیم این است که سرمایه‌گذاری‌ها با دو سال تاخیر جواب می‌دهد،‌خاطرنشان کرد: یعنی اگر سال 96 میزانی سرمایه‌گذاری شده باشد در رونق اقتصادی دو سال دیگر اثر خود را نشان می‌دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن اشاره به اینکه منتظر این هستیم که ذائقه مردم عبور از رکود را حس کند و این هنوز اتفاق نیفتاده است، گفت: اگرچه دولت کارهای مثبتی انجام داده اما ذائقه مردم عبور از رکود را حس نمی‌کند چون هنوز در بسیاری از خانواده‌ها چند فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد که باید آینده خود را تامین کند و از آن بدتر برخی سرپرستان خانوار هم بیکار هستند.

باهنر در تشریح برآیند اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: نسبتا کار انجام شده ولی حتما کافی نیست و چون آثار این کارها دیر ظاهر می‌شود دولت باید حرکت خود را در راستای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال بیشتر کند.

نظر شما