شناسهٔ خبر: 144705 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توضیحات عضو هیأت رئیسه مجلس درباره تلفظ نادرست یک واژه

عضو هیأت رئیسه مجلس طی یادداشتی درباره تلفظ نادرست یک واژه در صحن علنی پارلمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش«نماینده»، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی، درباره تلفظ نادرست یک واژه در صحن علنی خانه ملت، توضیحاتی ارائه کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی

من بعد سلام و صلوات و با آرزوی توفیق روز افزون برای شما در آستانه فصل بهار

برخود شایسته و لازم می‌دانم که:

بر عهد و تعهد دیرین خود بر خدمتگزاری شما مهر تایید نهم و خود را فرزندی برخاسته از خواست و اراده شما بدانم.

آنچنان‌که مطلع و آگاهید، اینجانب اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم شریف اسدآباد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تقریر بیانیه‌ای با موضوعیت اصالت اسمی خلیج همیشه فارس در برخورد با کلمه لوور، دچار اشتباه در قرائت اصل واژه شده، که دلیل آن شرکت در جلسات مختلف مجلس، ارتباط کاری با وزراء و مسئولین نهادها در برنامه استیضاح و هم‌زمانی با شمارش آرا و شلوغی زیاد در صحن مجلس بوده است. همچنین اصرار به قرائت تذکر دست نویس و ناخوانای همکار عزیزم. همه اینها موجب آشفتگی در واخوانی درست واژه گشت.

اینجانب با اذعان به اشتباه در تلفظ یک کلمه، آنچنان که در حرفه و هنر دیگران، از جمله مجریان صاحب نام نیز دیده و شنیده شده، با احترام به ملت شریف ایران، به خصوص مردم شریف اسدآباد ضمن پوزش از ایشان، بدین امر مقر و مستحضرم که:

آنچه در درگاه حضرت حق نابخشودنی است، کاهلی و سستی در امور نمایندگی، تضییع حقوق مردم، ثروت اندوزی از راه‌های نامشروع و حرام و برگشت از اهداف انقلاب، امام راحل (ره)و رهبری معظم است که بنده همواره خود را مکلف به ترسیم راه درست می‌دانم و هزار شکر و سپاس از پروردگار عالمیان.

چه اینکه به مصداق بیت وزین سعدی شیراز معتقدم:

بنده همان به که ز تقصیر خویش/عذر به درگاه خدای آورد

ورنه سزاوار خداوندی‌اش/کس نتواند که به جای آورد

پس فرصت را غنیمت شمرده، مراتب تقصیر  و عذرخواهی خود را طی این مرقومه به استحضار عموم ایرانیان و همچنین نمایندگان فرهیخته و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌رسانم.

ضمنا گله‌مندم از فضاهای حقیقی و مجازی که در جهت تخریب اشخاص، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و ای‌کاش که در مواجهه با تمامی تضییقات و کاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند.

ان‌شاءالله که خادمی خدوم و درخور اقبال شما باشم و در هماره ایام در آبادانی  این مرز و بوم کوشا.

برچسب‌ها:

نظر شما