شناسهٔ خبر: 144700 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح ۶گانه «هیأت اندیشه‌ورز خبرگان» و کارگروه ۶گانه‌ آن مشخص شد

مجلس خبرگان رهبری/* طرح ۶ گانه هیأت اندیشه‌ورز خبرگان و کارگروه ۶گانه‌ آن پس از تشکیل این هیأت در چهارمین اجلاسیه خبرگان مشخص شد.

به گزارش «نماینده»، پس از تصویب طرح دوفوریتی تشکیل هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاسیه خبرگان، ۱۰ عضو این هیئت با رأی نمایندگان مجلس خبرگان انتخاب شدند.

بر همین  اساس  فارس، جزئیات وظایف و طرح ۶ گانه که تحقق آن به عهده هیئت اندیشه‌ورز گذاشته شده است  را منتشر می‌کند: 

۱- رصد و دیده‌بانی کلان در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی

۲- ارزیابی کلان راهبردی پس از رصد

۳- ترسیم وضعیت موجود پس از ۳۹ سال

۴- ترسیم وضعیت مطلوب

۵-تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی جهت هدایت افکار عمومی

۶- مطالبه‌گری از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های کلان نظام در قالب مطالبه‌گری کلان 

همچنین ۶ کارگروه ذیل هیئت اندیشه‌ورز برای پیگیری این موارد شامل کارگروه‌های دین و فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماعی، علمی و فناوری ـ حقوقی ـ قضایی به‌عنوان زیرمجموعه‌های هیئت اندیشه‌ورز مشخص شدند.

به گزارش فارس، هیئت اندیشه‌ ورز تاکنون ۲۶ موضوع را مبتنی بر ۱۶ بند اصل سوم قانون اساسی احصا کرده است و بنابراین موضوعات اندیشه‌ورزی این هیئت نیز تهیه و تدوین شده است.

بر پایه این خبر عباس کعبی،  سیدهاشم حسینی بوشهری،  سیدابراهیم رئیسی،  عبدالمحمود عبداللهی،  محسن قمی،  محمود محمدی عراقی،  محسن محمدی اراکی،  قربانعلی دری نجف آبادی،  محمدهادی عبدخدایی و ابوالقاسم وافی به عنوان اعضاء هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شدند.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در دیداری که پس از اجلاسیه مجلس خبرگان در شهریورماه سال جاری با اعضای خبرگان داشتند، پیشنهاد تشکیل «هیأت اندیشه‌ورز خبرگان» را مطرح کردند.  

مقام معظم رهبری در این دیدار در این دیدار فرمودند: «می‌توان یک هیئت اندیشه‌ورزی را تصوّر کرد -چون بحمدالله اشخاص صاحب اندیشه، صاحب فکر در این مجموعه‌ی هفتاد هشتاد نفری کم نیستند- که وظیفه‌ی این هیئت اندیشه‌ورز این باشد که یک نگاه کلانی بکند به مسیر انقلاب از اوّل تا امروز. خب، این انقلاب یک اهدافی داشته است، یک حرکتی شروع شده است به سمت اهداف؛ نگاه کنند تا ببینیم که به این اهداف چقدر نزدیک شده‌ایم، به کدامش نزدیک شده‌ایم، در مورد کدام هدف توقّف داشته‌ایم، در مورد کدام هدف پس‌رفت داشته‌ایم.» 

 آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان در دیدار روز پنجشنبه ۲۴ اسفند گزارشی از فعالیت‌های این مجلس، با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز به رهبر معظم انقلاب ارائه داد و گفت: هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان با هدف رصد و دیده بانی پیشرفت‌ها و مشکلات و ارزیابی کلان حرکت انقلاب اسلامی و نیز با هدف گفتمان‌سازی و تبیین اهداف، ایجاد شده است.

نظر شما