شناسهٔ خبر: 144693 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی در سال ۹۷

یارانه رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام می‌شود.

به گزارش «نماینده»، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در ۳ سال گذشته و با همکاری NGO های فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس مطرح شد.  

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره مرکززدایی است؛ چراکه ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمرثمری داشته باشند.

محسنی گفت: تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده است که در راستای توانمندسازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود.  

وی افزود: خوشبختانه با حمایت دولت و البته پیگیری‌های وزیر رفاه مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال ۹۶ افزایش قابل توجهی را پیدا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده و مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.  این افزایش از ابتدای فروردین ۹۷ اعمال خواهد شد.  

محسنی ادامه داد: برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که یارانه ۳ دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.  

وی گفت: پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام می‌شود.  

محسنی موضوع اشتغال، حمایت‌های بیمه‌ای، افزایش مستمری، توانمندسازی، مناسب‌سازی و... را از مهمترین بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد.  

نظر شما