شناسهٔ خبر: 144679 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعیین دستمزد کارگران باید شکاف قدرت خرید و هزینه‌ را پر کند

کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تعیین حداقل دستمزد کارگران باید در شأن این گروه عظیم، زحمتکش و موثر اقتصاد ایران و پرکننده شکاف میان قدرت خرید و هزینه‌هایشان باشد.

به گزارش «نماینده»، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در کانال تلگرامی خود پیرامون تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۷ نوشت: تعیین حداقل دستمزد کارگران باید در شأن این گروه عظیم، زحمتکش و موثر اقتصاد ایران و پرکننده شکاف میان قدرت خرید و هزینه‌هایشان باشد.

همچنین کارفرمایان و کارآفرینان هم در بخش خصوصی باید بتوانند متناسب با هزینه‌های جاری‌شان از عهده پرداخت میزان افزایش دستمزدها برآید. هدف دولت تعادل‌بخشی به چرخه اقتصادی با محوریت افزایش قدرت خرید کارگران و توجه همزمان به مشکلات کارفرمایان برای ادامه تولید است. سالی که با رشد اقتصادی مثبت به پایان می‌رسد، باید نویدبخش رشد با تداوم باشد.

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد امن و اقتصاد توسعه‌محور یعنی حرکت در مسیری که کارگر و کارفرما در آن با رضایت کار کنند، رضایت شرط پیشرفت کشور و افزایش بهره‌وری است، بهره‌وری بالا چاره حل بسیاری از مشکلات است و این مهم زمانی حاصل می‌شود که در کار «رضایت‌مندی» باشد.

بنابراین گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اعضای شورای عالی کار است که روز گذشته با حضور شرکای اجتماعی در نهمین جلسه این شورا برای تعیین حداقل دستمزد سال ۹۷ کارگران براساس ماده ۴۱ قانون کار حضور یافته بود.

نظر شما