شناسهٔ خبر: 144668 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تصمیمات جدید برای جایگاه های سوخت

پمپ بنزین کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به ازای هر متر مکعب فروش در جایگاه‌ها تا سقف ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

به گزارش «نماینده»، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره، کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به ازای هر متر مکعب فروش در جایگاه تا سقف ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

وی گفت: با پیگیرهای انجام شده در شرکت ملی پالایش و پخش، شرکت ملی گاز و هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و با موافقت وزیر نفت، موضوع افزایش کارمزد در کارگروهی متشکل از یک گروه تخصصی بررسی و پس از تائید معاونت ریاست جمهوری، مصوب شد.

بر این اساس، قرار است کارمزد قابل پرداخت به جایگاه‌داران و بهره‌برداران جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی غیرخصوصی به ازای هر متر مکعب فروش ۲۲۰ ریال و به جایگاه‌داران بخش‌خصوصی و جایگاه‌هایی که کارمزد ویژه می‌گیرند افزون بر مبلغ مذکور ۱۸۰ریال اضافه‌تر پرداخت شود.

کاهی با بیان این‌که این مصوبه از ابتدای سال ۹۶ قابل اجراست، در خصوص جایگاه‌ داران بخش‌خصوصی گفت: در مسیر توسعه جایگاه‌ های CNG در دو سال گذشته تعدادی جایگاه CNG از سوی بخش‌ خصوصی احداث شد که طبق این مصوبه، برای حمایت از ورود بخش‌خصوصی به حوزه جایگاه‌ داری، تاکنون ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ریال کارمزد فروش برای هر متر مکعب فروش در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی پرداخت شده است و این رقم با مصوبه فعلی تا ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ برای این دسته از جایگاه‌داران خواهد رسید.

کاهی افزود: براساس این مصوبه، مبلغ ۷۰ ریال از کارمزد یادشده مربوط به هزینه‌های فرآیند یکسان‌سازی و ارتقای سطح ایمنی جایگاه‌ها تا سطح یک برای همه جایگاه‌ها در نظر گرفته شده که پس از انجام فرآیند یادشده با تائید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این مبلغ قابل پرداخت است.  امیدواریم با افزایش کارمزدها، جایگاه‌ها خدمات بهتری برای رضایتمندی مشتریان ارائه کنند.  

نظر شما