شناسهٔ خبر: 144660 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارزش‌های انقلاب باید احیا شود/تقدیر ازحرکات مردمی امام جمعه تبریز

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارزش های انقلاب باید احیا شود.

به گزارش «نماینده»، سرلشکر محسن رضایی ظهر امروز پنج شنبه در دیدار با امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز داشت: حجت الاسلام آل هاشم ارزش‌های دهه اول انقلاب را احیاء کرد و از حرکت های مردمی و انقلابی وی تقدیر و تشکر می کنم.

وی سپس با بیان اینکه حجت ‌الاسلام آل‌هاشم مردمی بودن را به معنای واقعی کلمه آغاز کرده است، ادامه داد: این حرکت ها روی سایر ائمه جمعه نیز اثر گذاشته و باید این مسیر تداوم یابد.

رضایی سپس با بیان اینکه مردمی بودن دهه اول انقلاب بدان معنا بود که کارها را به دست ملت بسپاریم، افزود: ولی حالا متاسفانه برخی از مسئولان مردم را باور ندارند و این درحالیست که دست خدا و قدرت پرودگار در مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرماندهان دوران جنگ حقوق‌بگیر نبودند گفت: در این ۴۰ سال محتوای برخی واژه‌ها از دست رفته است و با آنکه واژه‌ها ظاهر خوبی دارند اما مفاهیم دهه‌ اول انقلاب در آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مردمی شدن تنها به میان مردم رفتن و عکس گرفتن نیست. باید مشکلات مردم حل شود. در زمان جنگ فرمانده گردان ‌ها، تیپ ‌ها و لشکرها فرزندان گمنام، ناشناخته و در عین حال مردمی بودند.

رضایی با اشاره به شهید مهدی باکری نیز گفت: شهید مهدی باکری بهترین نماد و الگو برای مردمی بودن آزادسازی انرژی انقلابی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردمی بودن یکی از مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: : مردمی بودن به مرور زمان تغییر معنا پیدا کرده است و مردمی بودن قبل از انقلاب با حال حاضر تفاوت زیادی دارد.

نظر شما