شناسهٔ خبر: 144655 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آماده باش نیروهای پلیس برای برقراری امنیت در تعطیلات نوروز ۹۷

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت از آماده باش هزاران نیروی پلیس برای برقراری امنیت در تعطیلات نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش «نماینده»؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در برنامه تلویزیونی صبح دیگر که امروز(پنجشنبه) از شبکه آموزش پخش شد، اظهار کرد:‌ هزاران گشت خودرویی، موتوری و پیاده پلیس برای ایام نوروز ۹۷ در حال آماده باش هستند.

وی افزود: نیروهای پلیس برای برقراری امنیت در مراکز عمده خرید از جمله فروشگاه‌های بهاره حضور دارند. همچنین برای جلوگیری از سرقت‌ها در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نیروهای پلیس آگاهی با لباس مبدل در بازارها حضور یابند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس با انگیزه بالا در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: با همکاری نیروی انتظامی شرایطی را برای دستفروشان در شب عید فراهم کردیم تا بتوانند کالاهای خود را به شهروندان عرضه کنند، چراکه این افراد کم بضاعت هستند و آن ها هم مانند سایر اقشار جامعه باید درآمدزایی کنند.

رئیس پلیس پایتخت اذعان کرد:‌ به مناسبت پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز از ساعت ۴ صبح امروز نیروهای پلیس در بهشت زهرا(س) و مسیرهای منتهی به آن حضور یافتند، چراکه به رسم دیرینه مردم بر سر مزار اهل قبور و درگذشتگان خود می‌روند و به همین منظور تا اذان مغرب روز جمعه نیروهای پلیس در مسیرهای مشخصی مستقر هستند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در اسفند ماه افزود: همزمان با افزایش بار ترافیکی خیابان‌ها در اسفندماه، نیروهای پلیس برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان و کاهش بار ترافیکی در نزدیکی مراکز خرید حضور دارند و خدمات رسانی می‌کنند.

سردار رحیمی گفت: اغلب مبادی خروجی شهر تهران شلوغ است و بسیاری از شهروندان بار سفر را بسته‌اند و مسافرت‌های نوروزی خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای پلیس در ایام نوروز ۹۷ افزود: شهروندان قبل از سفر اشیای قیمتی خود را در محل‌های امن نگهداری کنند، چراکه سارقان در این ایام به دنبال روزنه‌ای برای سرقت هستند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه میزان سرقت از منازل  در شهرها در ایام تعطیلات و همچنین سرقت از خودروها در سفرهای نوروزی بیشتر می‌شود، گفت:  در همین راستا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم و تمام کلانتری‌ها برای برخورد با متخلفان و سارقان از ۲۸ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ در حال آماده باش کامل هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت از منازل شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند، تصریح کرد: شهروندان قبل از سفر منازل خود را برای امنیت بیشتر به بستگان نزدیک و اشخاص مورد اعتماد خود بسپارند، همچنین شهروندانی که در ایام تعطیلات به سفر نمی‌روند نیز مراقب منازل همسایگان خود باشند و رفت و آمدهای مشکوک را رصد کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوکی با شماره ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

رئیس پلیس پایتخت گفت:‌ با توجه به اینکه شهر تهران در ایام نوروز خلوت می‌شود و برخی در این روزها با سرعت زیاد رانندگی می‌کنند که با این افراد با جدیت برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: برای ایمنی سفرهای نوروزی سال ۹۷ و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کردیم تا تعداد دوربین‌های دستی را افزایش دهیم.

نظر شما