شناسهٔ خبر: 144648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

باندهای داعشی در روسیه نفوذ کردند

داعش43 یک گروه تروریستی ۶۰ نفره که در مسکو جنگجویانی را برای ملحق شدن به داعش در سوریه و عراق به خدمت می‌گرفتند، دستگیر شدند.

به گزارش «نماینده»، سرویس امنیت فدرال و وزارت کشور روسیه اعلام کردند که یک گروه ۶۰ نفره که در مسکو مشغول به خدمت‌گیری و اعزام حامیان گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق بودند، دستگیر شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «این سرویس با همکاری وزارت کشور توانسته فعالیت‌های غیرقانونی یک گروه جنایتکار قومی در مسکو و حومه این شهر را متوقف کرده که مسیرهای انتقال غیرقانونی حامیان داعش به سوریه و عراق ایجاد کرده بودند.»

بر اساس این بیانیه، ارتباط میان سازماندهندگان این گذرگاه غیرقانونی و فرستادگان گروه تروریستی داعش تأیید شده است.

در ماه فوریه گذشته، اعضای یک گروه دیگر مرتبط با داعش که در حال تدارک حمله‌ای تروریستی در روز انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه بودند، در عملیات نیروهای ویژه سرویس امنیت فدرال روسیه کشته شدند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۷ اسفند ماه (۱۸ مارس) در این کشور برگزار می‌شود. برگزاری انتخابات برای اتباع روس در دیگر کشورها چند روزی است که آغاز شده است.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی روسیه در سال گذشته ۲۳ حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت دارد که تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شهروند روس تا کنون روسیه را ترک کرده و به گروه‌های تروریستی از جمله داعش در دیگر کشورها ملحق شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما