شناسهٔ خبر: 144634 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آماده‌باش نیم میلیونی مأموران پلیس، نیروهای خدماتی و امدادی در رزمایش ترافیک ۹۷

سردار مهری 43 رئیس پلیس راهور ناجا به رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۷ پرداخت و گفت:‌ نیم میلیون نفر از مأموران پلیس و نیروهای خدماتی و امدادی به صحنه آمده‌اند تا بتوانند در مدیریت طرح نوروزی به مردم خدمت کنند.

به گزارش «نماینده»، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر به همدلی و همبستگی همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی اشاره کرد و گفت: طرح ویژه ترافیکی نوروز 97 از فردا 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد. 

رئیس پلیس راهوار ناجا به برنامه‌ریزی و به کارگیری تمام امکانات پلیس راهور چه در حوزه درون و برون شهر پرداخت و گفت:‌ تمام امکانات خودرویی، انسانی و تجهیزاتی پلیس برای برقراری نظم ترافیک در جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند. 

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به حضور نیم میلیون نفر از نیروهای خدماتی، امدادی و پلیس برای طرح نوروزی 97 اشاره کرد و گفت: این تعداد افراد برای خدمتگذاری به مردم در نوروز 97 در جاده‌ها خدمت‌رسانی خواهند کرد که ان‌شاءالله مردم سفر خوبی را داشته باشند. 

وی به نوروز سال گذشته پرداخت گفت: حدود 40 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده؛ 23 درصد به دلیل سرعت غیرمجاز و 20 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح نیز به علت سبقت غیرمجاز به وقوع پیوسته است. 

مهری ادامه داد: البته باید گفت که نوروز 96 نسبت به نوروز 95، 10 درصد کاهش جانباختگان را داشته‌ایم. 

رئیس پلیس راهور ناجا به تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها پرداخت و اعلام کرد:‌ حدود 21 میلیون خودرو و 11.5 میلیون موتورسیکلت در چرخه حمل و نقل کشور تردد می‌کنند، در یازده ماهه امسال نیز یک میلیون و 400 هزار خودروی جدید شماره‌گذاری شده‌اند و 2 میلیون نفر نیز جدیداً کواهینامه گرفته‌اند. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در سال 84، 7.5 میلیون خودرو وجود داشت و امروز 21 میلیون خودرو؛ نسبت به دهه گذشته نیز 2.5 برابر میل به سفر افزایش یافته است. 

سردار مهری به رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 پرداخت و گفت:‌ امروز همه با هم با شعار «نشاط بهاری با نظم و امنیت و پرهیز از خطر، آرامش در سفر» به صحنه آمده‌اند تا بتوانند خدمات خوبی را برای مردم فراهم کنند. 

نظر شما