شناسهٔ خبر: 144621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پیامد حمله آمریکا به ارتش سوریه جدی است

لاوروف در حالی که وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس را برای پاره‌ای توضیحات احضار کرد، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که انگلیس باید از کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی تبعیت کرده و شرایط دسترسی مسکو به نمونه‌های عامل اعصابی را که برای مسموم کردن جاسوس سابق روس و دخترش به کار رفته، فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت:‌ بلافاصله پس از انتشار شایعات به رهبری انگلیس درباره این مساله که عامل اعصاب به کار رفته در ایجاد مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس ساخت مسکو است، ما از دولت لندن درخواست کردیم به این ماده دست پیدا کنیم تا کارشناسان ما آن را براساس کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی مورد تحلیل قرار دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به حملات آمریکایی‌ها علیه مواضع ارتش سوریه گفت: پیامدهای حمله احتمالی آمریکا علیه نیروهای دولتی سوریه می‌تواند بسیار جدی باشد. اگر چنین حمله‌ای تکرار شود، پیامدهای جدی در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر احمد اوزومجو، رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز (سه شنبه) استفاده از عامل شیمیایی در حمله به جاسوس سابق روس را محکوم کرد.

وی در یک نشست غیرعلنی در مقر این سازمان در لاهه گفت: آنهایی که مسئول این حمله هستند، باید به پای میز محاکمه کشیده شوند.

نظر شما