شناسهٔ خبر: 144617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بغداد ممنوعیت پرواز از فرودگاه‌های منطقه کردستان را لغو کرد

هواپیما نخست‌وزیر عراق، حکم ممنوعیت پروازها از دو فرودگاه «اربیل» و «سلیمانیه» را لغو کرد.

به گزارش «نماینده»، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق، ممنوعیت پروازها از دو فرودگاه بین‌المللی منطقه کردستان را رفع کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: نخست وزیر در دیدار با افسران وزارت کشور که در فرودگاه‌های بین‌المللی منطقه کردستان مشغول به کارند، اعلام کرد  پس از آنکه دولت محلی در منطقه کردستان اداره این دو فرودگاه را به دولت فدرال بر اساس قانون اساسی، بازگرداند، وی نیز حکمی ریاستی برای لغو ممنوعیت پروازها در این فرودگاه‌ها را امضا کرد و این اقدام به منظور تسهیل سفر شهروندان از طریق دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه صورت گرفته است.

وی چند روز پیش به مردم منطقه کردستان وعده داد که مشکل حقوق‌ها و فرودگاه‌های بین‌المللی این منطقه تا پیش از عید نوروز حل و فصل شود.

 بغداد روز 29 سپتامبر یعنی چند روز پس از برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان، پروازهای بین المللی به مقصد و مبدا فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را ممنوع کرد. این ممنوعیت تاثیر زیادی بر اقتصاد منطقه داشته و بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی را ناگزیر ساخته تا دفاتر و فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.

نظر شما