شناسهٔ خبر: 144601 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسن‌بیگی:وزیری که با «گریه» وزارتخانه را به سراشیبی ببرد، نمی‌خواهیم

حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس گفت:باید وزیری قدرتمند با نگاه اقتصادی، صنعتی و مدیریتی برای وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شود نه وزیری که نگاه جنگ روانی داشته و با گریه وزارتخانه را به سراشیبی پیش ببرد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه ۲۲ اسفند) در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی مجلس ضمن موافقت با استیضاح علی ربیعی، گفت: متأسفانه آقای ربیعی براساس فشارها طی چند سال گذشته در مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باقی مانده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با نیت خیرخواهانه بخشی از ثروت کشور را در اختیار این وزارتخانه قرار داده است تا وزیر و عوامل این وزارتخانه به بازنشستگان، نیروهای محروم و غیره خدمت کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه وزارت کار ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد، اظهار داشت: اگر این رقم در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد، سالانه ۳۰ میلیارد دلار سودآوری دارند.  در مدت ۴ سال تصدی وزارت باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سود ایجاد می‌شد، بنابراین طبق اعداد و ارقام اعلام شده نباید حقوق و مزایای هیچ فرد بازنشسته‌ای عقب بیفتد.

حسن‌بیگی با اشاره به دارایی‌های این وزارتخانه گفت: شرکت نفتکش ایران که سومین شرکت بزرگ بین‌المللی است در اختیار وزارت کار است، همچنین ۶۰ درصد پالایشگاه‌های کشور نیز به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی واگذار شده است، علاوه بر این بخشی از پتروشیمی‌های کشور نیز زیرمجموعه این وزارتخانه است.

وی در همین راستا ادامه داد: پتروشیمی‌ها باید سالانه ۳۰ میلیارد دلار سود داشته باشند و سود حاصله به خزانه واریز شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شستا نیز زیرمجموعه این وزارتخانه است، تصریح کرد: با سود حاصل از شستا می‌توان یک کشور را اداره کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس خطاب به معاون اول روحانی گفت: آقای جهانگیری باید وزیری قدرتمند با نگاه اقتصادی، صنعتی و مدیریتی برای وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شود نه وزیری که نگاه جنگ روانی داشته و با گریه وزارتخانه را به سراشیبی پیش ببرد.

وی همچنین خطاب به جناحی که عنوان می‌کند این وزیر سهمیه ما است، گفت: ربیعی را بردارید و وزیر قدرتمندی برگزینید که مجلس هم به او رأی بدهد.

حسن‌بیگی خطاب به وزیر کار گفت: مگر شما اعلام نکردید نگاه جوان‌گرایانه دارید، چرا به جوانان بها نمی‌دهید؟

نظر شما