شناسهٔ خبر: 144600 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ربیعی: با آمار بگویید چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشته‌ام

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: استیضاح کنندگان با عدد و رقم، انحراف ما را از برنامه‌ها بیان کنند. قطعا با گزارشهای کلی نمی‌توان شاخص‌ها را زیر سوال برد.

به گزارش «نماینده»، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جلسه علنی مجلس که به استیضاح وی اختصاص داشت، در دفاع از خود با بیان اینکه همواره گفته‌ام استیضاح حق مجلس است و به تعبیر امام مجلس عصاره ملت است، اظهار داشت: مشارکت مردم، استیضاح مجلس و سوال مجلس چیزی است که از نوجوانی برای آن مبارزه کرده‌ام و معتقدم مسیر ما برای پیشرفت جز این نیست.  

وی ضمن انتقاد از مطرح شدن برخی مسائل خارج از استیضاح گفت: انتظار داشتم در این موارد مجلس و رئیس مجلس مطابق قانون عمل می‌کرد، به هرحال انتظار است که نمایندگان در این جلسه از طرح مباحث خارج از استیضاح را پیگیری کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه بااشاره به اینکه هفت ماه پیش در ۲۹ مرداد برنامه‌ای به مجلس ارائه دادند و نمایندگان مجلس به آن رأی دادند، تصریح کرد: استیضاح کنندگان با عدد و رقم،  انحراف ما را از برنامه‌ها بیان کنند. قطعا با گزارشهای کلی نمی‌توان شاخص‌ها را زیر سوال برد.

ربیعی گفت: اگر در خدمت شما در این وزارتخانه بودم قطعا این استیضاح به بهبود کار کمک می‌کند اگر هم رأی نیاورم این استیضاح راه و مسیر را برای فردی که قرار است مسئولیت را بر دوش بگیرد باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مباحث مطرح شده در مورد شرکتهای وابسته به این وزارت خانه و سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: متأسفم کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه‌ای مثل شستا یا برخی بخشهای اقتصادی تقلیل یافته است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک کنش‌گر باید بگویم امروز مسائل بنیادی پیش روی ما قرار دارد و به جز مسئله سیاست خارجه و خشکسالی مسائلی مانند آسیب های اجتماعی، عدالت، فقر آینده ریسک مردم در صندوق‌ها، بیکاری مزمن در کشور وجود دارد و قطعا ما با فهم درست، اجتماع و اصلاح ساختار نمی‌توانیم موارد را حل کنیم.

ربیعی ادامه داد: خوشحالم که در وزارتخانه‌ای قرار گرفتم که با اصلی‌ترین مسائل امنیت ملی در ارتباط است. بنده در این زمینه نظریات و ایده‌هایی را داشتم و در همه آنها معتقدم نیازمند اجماع در حل مسائل اجتماعی هستیم و باید با همراهی و همکاری مجلس این مسائل را پیگیری کنیم. به وزارتخانه من ماهی یک میلیون بار مراجعه می‌شود و همین موضوع باعث شده ما با برنامه ریزی ثبات نظام را در پیش بگیریم. البته این مسئله شرایطی را ایجاد کرده است که ما می‌توانیم در کنار هم برنامه هایی را ایجاد کنیم تا نظام ضابطه‌مند پیش رود.

وی با اشاره به برنامه‌های خود برای از بین بردن فقر گفت: از بین بردن فقر ۲۰ سال برنامه نیاز دارد و ما با پاشیدن پول تنها نمی‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم بلکه از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال با پاشیدن پول درست نمی‌شود و به برنامه نیاز دارد که در این زمینه ما اصلاح صندوق‌ها را به دولت پیشنهاد دادیم.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما