شناسهٔ خبر: 144592 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در وزارتخانه آقای ربیعی اموال کارگران را حراج می‌کنند

فرهنگی/2 نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: قرار بود امسال ۱۰ درصد از مطالبات وزارت کار از دولت وصول شود که آقای ربیعی چنین کاری نکرد و به جای آن، اموال کارگران را حراج کردند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس در جلسه امروز (سه‌شنبه ۲۳ اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی استیضاح ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در موافقت با این استیضاح گفت: زمانی که نمایندگان می‌خواستند به آقای ربیعی رای اعتماد بدهند، تصور می‌کردند که وی می‌تواند در وزارتخانه‌ای به این گستردگی موفق باشد اما اکنون نمایندگان متوجه شدند که وی توانایی این کار را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت در قانون برنامه ششم مکلف شده است که بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی تسویه کند، ادامه داد:‌ آقای ربیعی باید پیگیر این موضوع می‌شد.  قرار بود امسال ۱۰ درصد از مطالبات این وزارتخانه از دولت وصول شود که آقای ربیعی چنین کاری نکرد و به جای آن، اموال کارگران را حراج کردند.

فرهنگی با بیان اینکه اخیرا مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند ۱۱ هزار میلیارد تومان اموال تامین اجتماعی را واگذار می‌کنند، افزود: یکی از بنگاه‌هایی که در حال واگذاری است ۳ هزار میلیارد تومان سودهی داشته است. کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که اموال سودده را بفروشند؟

وی تصریح کرد: یکی از این بنگاه‌ها سال گذشته ۵۰ درصد فروش خود را سود کرده بود. یعنی این نهاد و بنیاد موفق بوده است. بنده اعتقاد دارم که در تامین اجتماعی سوء‌تدبیر است و اگر اینگونه هم نباشد و تصور کنیم برخی به دنبال ربودن اموال کارگران هستند، باید به این وضع تاسف خورد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: فردی را در مدیریت یک بنگاه زیان دیده گذاشته بودند، وقتی به آقای ربیعی می‌گفتیم: چرا این فرد را در این پست گذاشته‌اید؟ با برخی کلمات ما را سرگرم می‌کردند البته پس از اعتراض‌های ما آن فرد برکنار شد و برای آن سرپرست گذاشته شد که پس از این اتفاق، آن بنگاه به سرعت سودده‌ شد اما پس از مدتی آن سرپرست برداشته شد و فرد دیگری جایگزین شد که آن فرد جدید با هزینه‌هایی که ایجاد کرد، آن بنگاه را دوباره در سراشیبی قرار داد.

وی با اشاره به اقداماتی که در مجموعه بیمه روستایی و عشایر صورت گرفته است، اضافه کرد: در سال ۹۶، ۱۲ درصد سهم شرکتی که زیان‌ده بود از سوی صندوق بیمه روستایی و عشایری به قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری شد و اکنون این بنگاه ۳۰۰ میلیارد قیمت دارد یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان از پول مردم روستایی پریده است.

فرهنگی تصریح کرد: بالای ۱۰۰ میلیارد تومان از سهام صندوق بازنشستگان فولاد که زیان ده است، از سوی بیمه روستایی و عشایری خریداری شد و افرادی که مخالف این کار بودند، از هیئت مدیره این صندوق حذف شدند.

نظر شما