شناسهٔ خبر: 144573 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دولت در بحث ایجاد اشتغال به خود فریبی روی آورده است

حسین کمالی وزیر اسبق کار گفت: دولت در بحث ایجاد اشتغال به مبانی موضوع و مقدمه واجب آن توجه نداشته و ناچارا به خودفریبی روی آورده است.

به گزارش «نماینده»، حسین کمالی وزیر اسبق کار درباره وعده ایجاد اشتغال دولت، اظهار کرد: دولت در بحث ایجاد اشتغال به مبانی موضوع و مقدمه واجب آن توجه نداشته و ناچارا به خودفریبی روی آورده است.

وی با بیان اینکه حتی روند پیش رو بر میزان بیکاران خواهد افزود، گفت: می‌توان آموزش هدفمند و مهارت آفرینی را یکی از مقدمات اشتغال پایدار دانست، اما در شرایطی که بازار کار از خلاء وسیع فرصت‌ها رنج می‌برد، مشوق‌های بیمه‌ای و یا اعتبارات بانکی نمی‌تواند خارج ازچارچوب‌های اقتصاد مزیتی و رقابتی، اشتغال مولد و پایدار ایجاد کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: خود فریبی بیماری وحشتناکی است که می‌تواند پیکر یک جامعه را در معرض فروپاشی قرار دهد. بی توجهی به آن می‌تواند آثار زیانباری برای جامعه و کشور به ارمغان آورد.

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی همچنین پرداخت پول به کار فرمایانی که با مازاد نیروی کار مواجه هستند، برای جذب نیروی کار جدید از نشانه‌های بارز خود فریبی در بحث اشتغال دانست و گفت: دولت در حالی که هنوز نتوانسته است بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند چگونه از جیب کارگران هزینه می‌کنند و برای این سازمان هزینه می‌تراشد.

وی تاکید کرد: هزینه کردن از جیب کارگران برای یافتن فرصت‌های جدید و عقب انداختن مطالبات جامعه بی حاصل است.

کمالی افزود: پرداخت وام‌های مکرر در ۲۰ سال گذشته به کارفرمایان، تحت عنوان مشوق‌های استخدام نیروی جدید نتوانسته پاسخگوی حوزه اشتغال باشد بلکه همین اندک وضعیت متلاطم را هم آشفته و کارفرمایان را مقروض‌تر کرده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه باور دارم که با این روش‌ها نمی‌توان به مساله بیکاری پاسخ داد، گفت: شاید بهترین روش برای کمک به دولت حل علمی مسئله بیکاری و ارائه راهکارهای عملیاتی منتج به ایجاد اشتغال پایدارباشد.

وی اظهار کرد: سرپوش گذاشتن بر آمار بیکاری، آتش زیر خاکستری است که روزگاری نه چندان دورشعله‌های عظیمی را بوجود خواهد آورد.

نظر شما