شناسهٔ خبر: 144571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش دهقان به شبهات یکی از نمایندگان نسبت به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور

محمد دهقان/2 واکنش دهقان به شبهات یکی از نمایندگان نسبت به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور

به گزارش «نماینده»، محمد دهقان طراح طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور" در واکنش به شبهات یکی از نمایندگان نسبت به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور، گفت: بررسی و اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور قطعا موجب افزایش اعتماد مردم به مسئولان پاکدست می‌شود.

وی ادامه داد: البته این اقدام موجب رسوایی کسانی می‌شود که مسئولیت را وسیله‌ای برای غارت اموال مردم تلقی کرده‌اند، بسیاری از مسئولان کشورمان انسان‌های پاکدستی هستند، اما بخشی از آنها هم با دست درازی به بیت‌المال، ثروت‌های رانتی و نامشروعی را برای خود جمع‌آوری کرده‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تأکید کرد: خمیرمایه این طرح شفافیت است و متعجبم از کسانی که ادعای شفافیت دارند، اما در زمان حسابرسی به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

دهقان در پاسخ به شبهه یکی از نمایندگان درباره این طرح مبنی بر اینکه رسیدگی به اموال فرماندهان و دفتر رهبری در این طرح نیامده است، بیان کرد: اگر وی تنها چند دقیقه وقت می‌گذاشت و قانون رسیدگی به اموال مسئولان مصوب سال 94 را مطالعه می‌کرد، دیگر دچار چنین اشتباهی نمی‌شد.

وی ادامه داد: براساس ماده 1 طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور، اموال تمام مسئولان موضوع قانون مذکور که از جمله آنان همه منصوبان رهبری، اعضای مجلس خبرگان، اعضای شورای نگهبان و فرماندهان نیروهای مسلح هستند، رسیدگی می‌شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران اظهار کرد: کسی نباید از شفافیت نگران باشد، اگر اموال همه مسئولان، نمایندگان مجلس، قضات و فرزندانشان رسیدگی شود، همه موارد شفاف شده و اعتماد مردم به نظام و مسئولان پاکدست افزایش می‌یابد، البته اموال نامشروع و نامتعارف که به ناحق از جیب مستضعفان و فقرا به جیب غارتگران رفته هم به صاحبان اصلی این اموال باز می‌گردد.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی زمانی به صورت واقعی انجام می‌شود که هیئتی از سه قوه ابتدا اموال خود و مسئولان ارشد کشور را رسیدگی کنند، آنگاه اعتماد مردم به مسئولان پاک‌دست افزایش یافته و کاسب‌کاران و رانت‌خواران که زندگی‌های شاهانه برای خود ساخته‌اند، از درون نظام پالایش می‌شوند.

دهقان با تأکید بر اینکه توطئه‌ها علیه این طرح ملی آغاز شده است، گفت: آنهایی که از شفافیت هراسان هستند مستقیم یا با لابی‌گری به دنبال جلوگیری از رسیدگی به اموال مسئولان کشور و اعاده اموال نامشروع آنها هستند.

نظر شما