شناسهٔ خبر: 144560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

«بی‌بی‌سی» در شورای حقوق بشر سازمان ملل از ایران شکایت می‌کند

بی بی سی مدیر کل شبکه سلطنتی انگلیس گفته است در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه مقامات ایرانی به دلیل آنچه وی آزار و اذیت کارکنان بی‌بی‌سی فارسی نامید، شکایت خواهدکرد.

به گزارش «نماینده»، شبکه خبری سلطنتی انگلیس، بی‌بی‌سی، شکایتی را علیه ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو مطرح خواهد کرد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شد ایران کارکنان بی‌بی‌سی فارسی ساکن لندن و خانواده‌هایشان در ایران را اذیت می‌کند. بی‌بی‌سی ادعا کرده ایران کارکنان بی‌بی‌سی فارسی را تهدید و خانواده‌هایشان را دستگیر کرده و محدودیت سفر برایشان در نظر گرفته است.  

تونی هال مدیر کل شبکه بی‌بی‌سی ادعا کرده، کارکنان این شبکه تلاش نمودند مقامات ایران را قانع کنند تا آزار و اذیت علیه کارکنان بی‌بی‌سی را پایان دهند که توجهی به این درخواست نشده است.  

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفته است در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مسئله آزار و اذیت رسمی خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌هایشان را مطرح کرده است.  

چند ماه پیش از سوی نظام جمهوری اسلامی ۱۵۲ نفر از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی در ایران ممنوع‌المعامله شدند و بی‌بی‌سی با اندکی تأخیر ضمن شکایت به سازمان ملل، موضوع را در قالب اذیت و آزار خبرنگاران طرح و به عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع ایران در آن زمان نیز رساند.

این ادعا در حالی مطرح شد که شبکه بی‌بی‌سی از هیچ تلاشی برای فضاسازی علیه نظام جمهوری اسلامی مضایقه نمی‌کند و همه کارکنان بی‌بی‌سی فارسی علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

ممنوعیت معامله برای کارکنان بی‌بی‌سی فارسی در ایرانی، مسئله‌ای است که برای این شبکه سلطنتی انگلیس بسیار گران تمام شد و در بخش‌های مختلف خبری شروع کرد به القای این موضوع که چنین حکمی غیر قانونی است و از آن به عنوان آزار و اذیت خانواده‌های کارکنان یاد می‌کند.

نظر شما