شناسهٔ خبر: 144528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هشدار نسبت به حمله احتمالی داعش به سامراء و حرم امامین عسکریین(ع)

سامرا رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نسبت به خطر حمله داعش به شهر سامراء و حرمین عسکریین هشدار داده و از وزارت دفاع و وزارت کشور خواسته در پاکسازی شهر از عناصر تروریستی داعش همکاری کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از روزنامه العرب، «حاکم الزاملی» رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نسبت به حمله عناصر داعش به شهر سامراء در استان صلاح الدین عراق که در ۱۲۵ کیلومتری بغداد واقع شده است هشدار داد.

شماری از عناصر داعش در منطقه «الفتحه» در جنوب شهر سامراء پنهان شده اند و از اشتباهات گاه و بیگاه نیروهای امنیتی در این منطقه برای حملات خود استفاده می کنند در همین راستا الزاملی در نشستی خبری در سامراء اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی روز جمعه موفق شدند یکی از بزرگترین حملات تروریست های داعش به جنوب شهر را خنثی کنند و در این عملیات دست کم ۹ تن از عناصر گروهک تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

الزاملی منطقه الفتحه در جنوب شهر سامراء را پناهگاه تروریست ها توصیف کرد و گفت آنها از مشکلات امنیتی در این منطقه برای حملات خود استفاده می کنند.

وی افزود: که تروریست های داعش برای حمله وسیعتری به این شهر و هدف قرار دادن اماکن مقدس شیعیان در این شهر برنامه ریزی می کند.

وی تأکید کرد که ۱۱ هزار نفر از نیروهای حشد شعبی در منطقه صحرایی در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر سامراء مستقر شده اند اما این منطقه نیازمند حضور بیشتر نیروهای امنیتی است. وی همچنین از نیروهای وزارت دفاع و نیروهای وزارت کشور خواست در پاکسازی این شهر همکاری کنند.

شهر سامراء در نزدیکی پایتخت عراق یکی از مهم ترین شهرهای مذهبی شیعیان به شمار می رود و در سال ۲۰۰۶ نیز حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در این شهر هدف حملات تروریستی قرار گرفته بود.

برچسب‌ها:

نظر شما