شناسهٔ خبر: 144469 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۷ ایراد مجدد شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۷

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان از ایراد مجدد این شورا به اصلاحات لایحه بودجه ۱۳۹۷ در هفت بند خبر داد.

به گزارش «نماینده» عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به بررسی اصلاحات مجلس در لایحه بودجه ۹۷ در جلسه روز گذشته شورای نگهبان اظهار داشت: روز گذشته اصلاحات صورت گرفته در صحن شورا بررسی شد و مجددا ایراداتی در ۷ بند نسبت به لایحه بودجه ۹۷ گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه هنوز مجلس نتیجه بررسی ها را به صورت رسمی برای ما نفرستاده، بررسی صورت گرفته روز گذشته نیز به صورت غیررسمی انجام شد که امیدواریم مجلس در هفته پیش رو این ایرادات را برطرف و نتیجه را به شورای نگهبان اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایرادات مجددی که نسبت به لایحه بودجه گرفته شده عمدتا یا مربوط به مواردی که اساساً اصلاحی انجام نشده و یا مربوط به مواردی است که اصلاحات صورتگرفته ربطی به موضوع ایراد شورای نگهبان نداشته است.

کدخدایی تاکید کرد: با توجه به کمبود وقت، امیدواریم نمایندگان محترم حتما در سریع ترین زمان این ایرادات را بررسی و تعیین تکلیف کنند، چراکه طبق قانون پرونده بودجه باید تا آخر سال بسته شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با بیان اینکه امسال بودجه مصوب از جهت رعایت اصول حقوقی و ضوابط بودجه نویسی نسبت به سال های قبل بهتر بوده، در عین حال خاطرنشان کرد: همچنان نیازمند این هستیم که در خصوص بودجه نویسی یکسری ضوابط بالادستی باشد و این ضوابط بیشتر رعایت شود تا کار در مرحله بعدی روان تر پیش برود.

نظر شما