شناسهٔ خبر: 144448 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

جلسه در شورای شهر برای نامگذاری ساختمان به نام حجاریان

شورای شهر تهران شورای شهر تهران بی پرده در حال سیاسی کاری و اعمال سیاست‌های جناحی در شهر تهران است تا جایی که می‌خواهد یکی از ساختمان‌های این شورا را به نام یک فعال اصلاح‌طلب نامگذاری کند.

به گزارش «نماینده»، شورای شهر تهران در ادامه کار خود دیگر بی‌پرده به سراغ سیاسی  کاری رفته است. در این میان شنیده شده که بعضی از اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفته‌اند که ساختمان شماره دو شورای شهر را به نام «سعید حجاریان» ‌ تورئسین جریان اصلاحات نامگذاری کنند.

در این رابطه، «مجتبی‌شاکری» ، عضو سابق شورای شهر تهران از هماهنگی های رو به اقدام اعضای شورا برای نامگذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام «سعید حجاریان» خبر داده بود[۱] .

بعدها این خبر را رئیس شورای شهر تهران به طور تلویحی تایید کرد. «محسن هاشمی» ، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان که در شبکه های اجتماعی مطرح شد، گفت: «این بحث مطرح بود اما از تصمیم کمیسیون نام گذاری اطلاعی ندارم.»

درحالی شورای شهر تهران به سمت سیاسی‌کاریهای بیهوده رفته است که اخیرا برخی از اعضای این شورا تلاش جالبی را برای تغییر نام خیابان «کارگر شمالی» به نام «محمد مصدق» در پیش گرفتند.

در این رابطه، «حجت نظری» ، عضو شورای شهر تهران با اشاره به نام گذاری خیابان کارگر شمالی به نام "مصدق" گفت:چندی پیش با توجه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی نسبت به نام گذاری تونل آرش- اسفندیار به نام مصدق صورت گرفت بررسی خیابانی به نام مرحوم مصدق را در دستور کار قرار گرفت و سرانجام بر اساس پیشنهاداتی که در فضای مجازی و در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا توسط اعضاء مطرح شد،   در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که خیابان کارگر  شمالی به نام مرحوم مصدق نام گذاری شود.

منظور از پیشنهاداتی که نظری در فضای مجازی برای تغییر نام خیابان کارگر شمالی مطرح می‌کند، نظرسنجی‌هایی است که وی و «محمد جواد حق‌شناس» ‌ دیگر عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود منتشر کردند. این درحالی است که باید پرسید آیا شبکه اجتماعی توئیتر که در آن ضدانقلاب و منافقین حضور چشمگیری دارند جای مناصبی برای رای گیر درباره تغییر نام خیابانی به نام کارگران که قشر زحمت‌کش و کمتر برخوردار جامعه هستند، است؟

نظرسنجی ا عضای شورای شهر برای تغییر نام یک خیابان مهم شهر آنهم در توئیتر!؟

نظری افزود:این تغییر نام مصوبه کمیسیون نام گذاری را دارد و به هیات رییسه اعلام وصول شده است و منتظر هستیم تاهیات رییسه این تغییر نام را در دستور کار صحن قرار دهد تا توسط اعضای شورای شهر به تصویب نهایی برسد.

در همین زمینه، «حسین قدیانی» ، فعال سیاسی در واکنش به تغییر نام خیابان کارگر شمالی توسط اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران گفته بود:

در روزگاری که بسیاری از مردم، درگیر تنگنای معیشت هستند و دغدغه‌هایی از جنس اقتصاد دارند و واقعا مانده‌اند با رکود و بیکاری و تورم چه کنند، تغییر نام خیابان «کارگر شمالی» حتی به «دختردایی دونالد ترامپ» یا «صبیه شاه سلطان حسین» یا «بانوی ترکمنچای» یا «اسب ترکمن» یا «پلنگ صورتی» یا «پیپ پدر پسر شجاع» خیلی هم نباید اتفاق مهمی جلوه کند ولی مسئله اینجاست؛ امروز «کارگر شمالی» می‌شود «مصدق» و اگر «تست حضرات» جواب داد، فردا و لابد به نشانه اعلام دوستی با بشکه‌های آل سعود، می‌روند سراغ اسم اتوبان «امام علی» و تبدیل آن، اگر نه به «دیگری» که حداقل به «ملک عبدالله» با این توجیه که «درخت دوستی بنشان!» و پس‌فردا هم مدعی می‌شوند که «ارزش امام راحل، بسی بزرگ‌تر از نام یک خیابان است؛ لذا چه اشکالی دارد تغییرش دهیم به مهندس بازرگان که قطعاً خدماتی هم داشت؟ ! »

به نظر می‌رسد چندان هم پیش‌بینی قدیانی درباره آزمایشگاه‌ روانشناسی افکارعمومی که از سوی اصلاح‌طلبان در شورای شهر راه‌اندازی شده است، خارج از واقعیت نیست ومصداق بارز و اقعی این موضوع نامگذاری ساختمان شورای شهر تهران به نام «سعید حجاریان» ‌ است.


[۱] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۳۷۳۱۵

نظر شما