شناسهٔ خبر: 144444 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیانیه حزب "همت" به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)

احزاب سازمان بانوان حزب همت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این حزب در موضوع مشاغل خانگی بانوان خانه دار در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، برنامه ای دارد که در آینده ای نزدیک تقدیم دولت خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، سازمان بانوان حزب همدلی مردم تهران(همت) با صدور بیانیه ای با امضاء سید احمد نبوی"دبیرکل این تشکل سیاسی" ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن آورده است: اخلاق، معنویت و سعادت ابدی، مهم ترین بعد زندگی زن است که مورد غفلت قانون گذاران واقع شده.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: این حزب در موضوع مشاغل خانگی بانوان خانه دار در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، برنامه ای دارد که در آینده ای نزدیک تقدیم دولت خواهد کرد

برترین روز جهان؛ روزی ست که زن در آیینه اسلام ناب محمدی به عنوان منشا خیر و برکت؛ ارزشمندی را با وجودی سرشار از عشق معرفی نمود. در چهره؛ ریستنی فاطمه گونه و نمادی از انقلابی در صدر اسلام بنام اعتبارکوثر از  سلاله پاک احمد صلوات الله علیه است.

بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، روز مادر نام گرفته است؛ بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب " اُم ابیها "  داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

سازمان زنان حزب همدلی مردم تهران(همت)؛ ضمن ادای احترام به مقام زن بویژه زن مومن انقلابی و حق خوی و حق جو  وحق شناس؛ براین امر ثابت قدم استاده است که شایستگی ها و توانمندی های زنان ایران زمین بیش از توجهاتی ست که تاکنون به توانمندی های مدیریتی و اعتباری او شده است.

این سازمان ضمن تبریک و تهنیت این روز عزیز که مصادف با تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی "ره" در جاودانگیه میلاد اسوه صبر و نماد زن جلاله و اعظم فاطمه مرضیه؛ آفرینشی جلیل و باشکوه انسانیت است و همچنین تکریم روز مادر این گوهر بی بدیل بخشندگی های عاشقانه؛ در کوشش است؛ آنچه مزید درک این جایگاه و حرمت به توانمندیهای مدیریتی و هوشمندی اوست را تجلی بخشد.

با نیم نگاهی به تاریخ، مبرهن است که  زن قبل از اسلام در محرومیت فراوان بود و از جایگاه مناسب اجتماعی برخوردار نبود؛ اما اسلام با ندای آسمانی خود تحول بزرگی ایجاد کرد؛ اولا از نظر شخصیتی، زن را برابر مرد قرار داد و ایمان و عقاید و افکار او را محترم شمرد. ثانیاً حقوق اجتماعی زیادی که قبل از اسلام وجود نداشت برای او قرار داد البته اگر هم در بعضی موارد بین او و مرد تفاوت گذاشته به جهت اقتضائات روحی و جسمی زن بوده است و لذا زن در سایه این تعلیمات در میان مسلمین موقعیت اجتماعی مناسبی پیدا کرد.

دربیانات رهبر معظم انقلاب(۱۳۸۵) امده است: از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمی، اقتصادی و سیاسی برای زنان، کاملاً باز است. ازطرفی مقرّرات ضروری برای حمایت از حضور زنان در جامعه و در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد که خود به دو دسته است:

الف) نخست قوانینی که در بعد مادی از زن حمایت می کند؛ مثل تعیین میزان ساعات کار، میزان ساعات مرخصی، مرخصی زایمان، ویژگی های محل کار، نوع کار و تعیین زمان بازنشستگی. معمولا مقرّراتی که در کشورهای غربی به هدف حمایت از  زنان وضع می شود از این دسته است.

فمینیست ها و کسانی که سنگ حمایت از زنان را به سینه زده و خواستار رسیدگی به وضعیت زنان و بهینه سازی آن هستند، فقط به همین بعد از زندگی زن توجه کرده و به دنبال وضع مقرّراتی هستند که رفاه بهتر و لذت دنیوی بیشتری برای زنان به دنبال داشته باشد ...

 ب) دوم مقرّراتی که علاوه بر بعد مادی، بعد معنوی و سعادت ابدی زن را نیز لحاظ کرده و از شخصیت و هویّت واقعی او حمایت می کند؛   مانند مقرّرات مربوط به اطاعت زن از شوهر، ولایت پدر بر دختر، تعیین پوشش برای حضور در اجتماع، آداب راه رفتن زن، چگونگی ارتباط با مردان نامحرم و حمایت از حضور زن در عرصه اجتماعی و صحنه های کار و تلاش اقتصادی. وضع مقرّراتی از قسم اول گرچه لازم است ولی کافی نیست. اخلاق، معنویت و سعادت ابدی، مهم ترین بعد زندگی زن است که مورد غفلت قانون گذاران واقع شده. بر خلاف مقرّرات نوع اول، که انسان ها به طور طبیعی در اندیشه وضع آن هستند و مدافعان حقوق زن از آن سخن می رانند و در محافل قانونی، به تصویب می رسانند قوانین دسته دوم، خواه به سبب جهل و نادانی یا به اغراض و اهداف دیگر، مورد بی توجهی و بی مهری سازمان های بین المللی و مدافعان حقوق زن واقع شده است، بلکه دنیای مادیگرای غرب با این گونه قوانین موجود در کشورهای اسلامی مخالفت می ورزد و حتی برخی از آنها مثل استفاده از پوشش را ممنوع می کند.

رهبری معتقد است، اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی محروم کند، از تلاش اقتصادی باز دارد یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی‌نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیازها و ضرورت‌هایشان اجازه می‌دهد می‌تواند در فعالیت‌ها شرکت کنند. ایشان می فرمایند: «زن هر چه می‌توانند، تلاش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کند، شرع مقدس، مانع نیست؛ البته چون از لحاظ جسمانی، ظریف‌تر از مرد است، لذا ضرورت‌هایی دارد. تحمیل کار سنگین بر زن، ظلم به زن است؛ اسلام این را توصیه نمی‌کند؛ چنان که منع هم نمی‌کند.

لذا باوجود تاکید مقام عظمای ولایت بر توسعه حضور زنان در عرصه های مدیریتی همچنان مسکوت مانده است و همچنان در دور تسلسلی کهنه محور؛ از زنان تحصیلکرده و خوش فکر و توانمند بدرستی استفاده نشده است.

حزب همدلی مردم تهران(همت) در پایان به مناسبت این روز فرخنده، ضمن تاکید بر تلاش درانتخاب و بکارگیری زنان در سطوح مختلف مدیریتی وتکریم ارزشمندی های این عنصر بی بدیل خلقت؛ در موضوع مشاغل خانگی بانوان خانه دار در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، برنامه ای دارد که در آینده ای نزدیک تقدیم دولت محترم خواهد کرد. انشالله.

به گاهواره ی مادر، به کودکی بس خفت

سپس به مکتب حکمت، حکیم شد لقمان

نظر شما