شناسهٔ خبر: 144412 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: الف

توکلی: امیدواریم مردم بتوانند بدون دغدغه و اضطراب حقوق خود را از حکومت مطالبه کنند

احمد توکلی431 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رونمایی از سامانه مطالبه گری گفت: اگر هر مسئولی بدون توجه به قانون از اجرای مطالبات عمومی سرباز بزند، به استناد به قانون مجازت اسلامی باید از خدمت منفصل شود.

به گزارش «نماینده»، دیده بان شفافیت و عدالت در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر عملکرد مسئولین حکومتی اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان "مطالبه گری " کرد. این سامانه با هدف احقاق مطالبات مردمی راه اندازی می شود و همگان می توانند با درج خواسته ها و امضاهای خود مطالباتشان را به گوش مسئولین برسانند.

احمد توکلی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مطالبه گری، در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه هدف از بهره برداری از سامانه مطالبه گری تسهیل کار مهم امر به معروف و  نهی از منکر است، گفت: امیدواریم با بهره برداری از این سامانه مردم بتوانند بدون دغدغه و اضطراب حقوق خود را از حکومت مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دست رویکردها برای مقابله با فساد مشارکت عمومی افزایش پیدا میکند، گفت: بعد از مطالبه گری عمومی حکومت خود را در معرض نقد میبیند و این امر منجر به پاسخ گویی بیشتر دولت میشود.

وی در خصوص ضمانت اجرایی این دست مطالبه گری ها گفت: اگر مطالبات عمومی از پشتوانه قانونی بهره مند بود و کارمندان و مدیران تعمدا از اجرای آن سر باز زده باشند، بر اساس ماده ۵۷۶ قانون مجازت اسلامی فرد متخلف ۱ تا ۵ سال از خدمت منفصل خواهد شد.

عضو مجمع تشخصیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تاکنون برای تحقق مطالبات از برخی دستگاهها شکایت شده است، گفت: در موضوع موسسات غیر مجاز، از روسای فعالی و قبلی بانک مرکزی،   مدیر عامل ثامن  الححج، وزیر تعاون وقت که بدون صدور مجوز به موسسات اعتباری اجازه فعالیت داده است، شکایت کرده ایم.

نظر شما