شناسهٔ خبر: 144396 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متاسفانه سخت‌ترین واکنش دستگاه دیپلماسی توئیت زدن ظریف است/ لودریان باید عذر خواهی کند

ظریف/2 عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: متاسفانه دستگاه دیپلماسی در مقابل خواسته‌های غربی‌ها حالت منفعلانه به خود گرفته و سخت‌ترین واکنش آن‌ها توئیت زدن ظریف است.

به گزارش «نماینده» احسان عبدی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران اظهار کرد: با وجود اهانت‌های وقیحانه وزیر خارجه فرانسه علیه کشورمان، دولت باید تا عذرخواهی رسمی لودریان از ایران نباید اجازه ورود وی به کشور را صادر می‌کرد و یا اینکه وی بلافاصله پس از ورود به ایران به عنوان اولین اقدام باید از مردم ایران عذرخواهی می‌کرد، اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه وزارت امور خارجه ایران جلوی پای او فرش قرمز نیز پهن می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولین دولتی، قبل از ارائه بیانیه فرانسه می‌بایست اهمیت مسئله موشکی را به غرب گوشزد می‌کردند و حال وزیر امور خارجه فرانسه باید به صورت ویژه از ایران عذرخواهی کند، ادامه داد: اگر هم به شیوه نگارش این بیانیه دقت کنیم به نظر می‌رسد به قلم اسرائیل و عربستان نوشته شده نه کشوری مانند فرانسه که وزیر امور خارجه آن قرار است به ایران بیاید.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی افزود: گویا قرار است آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی کند و اینگونه وظایف را بین خود تقسیم کرده‌اند که آمریکا از مذاکرات کنار بکشد و اروپا به نتیجه رسیدن برجام‌های ۲ و ۳ را پیگیری کند.

عبدی تصریح کرد: همین اروپایی که آقای روحانی مدعی بود قرار است دست آمریکا را برای همه رو کند، مامور شده برجام‌های موشکی و منطقه‌ای را به ثمر برساند و به ما از پشت خنجر بزند.

این فعال دانشجویی افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی درمقابل خواسته‌های آن‌ها حالت منفعلانه به خود گرفته و سخت‌ترین واکنش آن‌ها توئیت زدن ظریف است، این مسئله موجب شده هر روز آنها علیه کشورمان وقیحانه‌تر صحبت کنند که مقام معظم رهبری نیز در این باره می‌فرمایند وقتی ما ضعف‌های خود را پشت تریبون فریاد بزنیم قطعا دشمن جلوتر می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه فرانسه می‌گوید من برای رفع نگرانی‌های موشکی به ایران می‌آیم اما هیچ پاسخی از سوی دولتمردان ما دریافت نمی‌کند و اگر هم پیشتر ظریف گفته بود ما حاضر نیستم در مسئله موشکی مذاکره کنیم، امروز می‌بینیم که این موضوع ادعایی بیش نبود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تصریح کرد: وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز معتقد بود برجام‌ها باید ادامه داشته باشد و روحانی هم در مناظرات تلویزیونی قبل انتخابات تاکید کرد برجام‌های بعدی را باید ادامه دهیم تا گشایشی حاصل شود و عدم موضع‌گیری آن‌ها در مقابل اظهارات وزیر امور خارجه در خصوص صنایع موشکی به این دلیل است که آن‌ها با این موضوع موافقند و چون اقبال عمومی آن‌ها بین مردم به واسطه ایثار نیروهای مسلح در جریان سرکوب داعش و شکست متجاوزان به مجلس و مرقد امام خمینی(ره) بازگشته نظر واقعی خود را ابراز نمی‌کنند.

نظر شما