شناسهٔ خبر: 144326 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

صیانت از فضای سبز، اولویت شورای پنجم تهران است

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه صیانت از فضای سبز رویکرد اصلی شورای پنجم است، گفت: هرگونه خطایی در این زمینه نابخشودنی است.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه درخت برای شهر تهران حیاتی است، اظهار کرد: مقامات ارشد کشور اهمیت ویژه‌ای برای صیانت از فضای سبز قائل هستند.

وی با بیان اینکه درختان ناموس شهر تهران هستند، گفت: باید از ناموس شهر صیانت کنیم و در این راستا هیچ خطایی را نمی‌بخشیم.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه شورای پنجم با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد می کند، گفت: باید جای هر درخت قطع شده نهالی نو بکاریم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پارک‌های جنگلی نمی‌توانند جایگزین باغات شوند، گفت: امیدواریم بتوانیم در ۴ سال آینده راه حل‌های مناسبی برای حفظ فضای سبز و جایگزین کردن فضای سبز از دست رفته داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته‌ای نه چندان دور تهران منطقه‌ای پوشیده از درخت بود، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر بخش‌های قابل توجهی از باغات از بین رفته است و ساختمان‌ها جایگزین آن‌ها شده‌اند.

هاشمی رفسنجانی افزود: همان جایی که ساخت و ساز برای شهر ثروت به ارمغان آورد، مشکل آفرین هم شد و عاملان از بین رفتن فضای سبز در حال حاضر پشیمان هستند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در جهان شاخص توسعه انسانی در اساس جنسیت مطرح شده است، گفت: در ایران بر اساس احکام اسلامی منشور زنان نوشته شده است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نگاه افراطی به جایگاه زنان مشکل آفرین است و نباید اجازه دهیم دشمنان در این زمینه از ما سوءاستفاده کنند.

نظر شما